Knizka Satrapa, Randus: Linux - Internet server

Čtvrtek Březen 22 15:42:38 CET 2001

> ja videt ze nakladatelskemu remeslu moc nerozumite a obdivuji Vasi odvahu
> smahem kritizovat neco o cem nic nevite.

	Kritizuju to, ze ve svete po cem je shanka tak se vozi po vagonech, u
nas jako za komunismu si to lidi pomalu pasujou...

	Nejsem ani vydavatel, ani nakladatel ani nic podobneho, jen mne tak
napada, jak si teda na sve zivobyti vydela takova Grada, Computer Press,
Kopp apod., ze by to byly charitativni organizace jsem si nevsiml.

> Nechci tim zatezovat konferenci, ale vydavani i psani odbornych knih je pro
> nas maly narod charitativni cinnost. Napr. autor dostane za knihu (autorske
> honorare) za nekolik let tolik, kolik si kvalifikovany programator vydela za
> jeden mesic. Aby se udrzela cena, musi se knihy vydavat na CR ve vysokych
> nakladech a potom nakladatel nekolik let ceka, az se mu vrati penize a mozna
> i neco vydela. Dotisk nekolik let stare knihy v nekolikatisicovem nakladu je
> jista ztrata.

	Pokud si dobre pamatuji, pak Jirka Randuz s panem Satrapou napsali
knihu za letni prazdniny - pokud se nepletu, v predmluve prvniho vydani
to bylo neprimo uvedeno. Takze ac kvalifikovany programator je obcas
trochu neco jineho nez spisovatel, ta cena je rozumna. Proc by jinak
psali knihy napr. pan Kosek - HTML, PHP apod. to neni denni chleba
prilis velke skupiny lidi a je na povazenou smahem tvrdit, ze WWW kutilu
je v CR vice nez administratoru - ja si to rozhodne nemyslim.

> Jsme proste prilis maly narod a i tak spickovy autor, jako je doktor Satrapa
> si moc u nas psanim knih nevydela.

	O tom se nepru, ja jen vim, ze jiz nekolik mesicu je poptavka po zbozi,
ktere vydavatel jiz odmita vydat. Domnivam se, ze za kvalitni informace
(knihu, praci...) se ma kvalitne zaplatit (na to si lidi casto jeste
nezvykli, to vime asi oba), puvodni kniha stala lidovych tusim 300 Kc (i
v te dobe lidovych oproti balastu co produkovala Grada, jiny konkurent
snad nebyl realny - Computer Press toho jeste tolik nemel). Na trhu v te
dobe byly jeste dalsi dve knihy podobneho razeni, obe byly ale 2x
drazsi. Proc? Ze by mela dotycna vydavatelstvi lepsi marketingovy plan?
Opravdu nechapu firmy ci podnikatele kteri porad akorat placou nad tim,
jak jsme maly narod a jak se tu nic neuzivi, copak kolem sebe nemame
spoustu firem v te tzv. posledni mili k zakaznikovi, kteri jsou schopni
profitovat? Lidi jsou casto ochotni zaplatit mnohem vice nez se zda, ale
chteji kvalitu, ktera se tezko v balastu a marketingu hleda. Zrovna
kniha, o ktere se bavime je opravdu perla v balastu co se v republice za
odbornou literaturu vydava a kdyz jsem rekl, ze se casto skoro vyvazuje
zlatem, znamena to, ze cena muze byt uplne nekde jinde, presto se proda.

Kdyz uz jsme u toho, za opravdu kvalitni knihy co se tyka odbornosti a
informaci povazuji tyto 3:
Linux - Internet server - Satrapa, Randuz
Programovani X-aplikaci, Limpouch
Programovani siti OS Unix, Stevenson (mozna komolim trochu jmeno)

	Je zajimave, ze zrovna tato informacne vysoce hodnotna dila byla velmi
malokusova (max. tisice kousku). A co vim, tak dost lidi si je ode mne
zadalo, protoze jsem vlastnikem vsech tri a investovanych penez
nelituji.

> P.S. Pokud se nekdo v konferenci citi a je schopen napsat kvalitni knihu o
> Linuxu, tak mu ji radi vydame. Nezapomente prosim ale na to, ze je mnoho
> povolanych a velmi malo vyvolenych...

	Jak jsem rekl v puvodnim prispevku, nemusi se znovu objevovat Amerika,
kniha byla psana v mnoha ohledech velmi nadcasove ve smyslu technologii,
principu, vymenit ci uplne vypustit par kapitolek, aby si profici misto
Apache znovili XY, misto sendmailu ci wu_ftp opet lepsi produkt snad
neni ucelem odbornych knih, ktere se venuji prevazne technologiim a
produkty pouziji jako demonstacni prostredek.

	Nejsem pedagog, muj otec, byvaly ucitel informatiky (a jinych veci) na
stredni skole, pedagog je, jeho vzdelani neukoncilo vystudovani PdF,
mohu se tedy na tyto veci divat i z tohoto hlediska nejen jako klasicky
cech, ktery do vseho remca, jenom kritizuje, predstavuje si to jako
hurvinek valku a nic neudela.

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno