OT Re: Knizka Satrapa, Randus: Linux - Internet server

Pátek Březen 23 16:00:53 CET 2001

> Ale studiu je od toho abych se ucil a pokud mozno z dobre literatury a to
> knihy a prispevky
> od tohoto autora jsou . Nebo snad chcete rici ze bohati maji pravo na lepsi
> knihy nez ti chudi ?

	??? Kdyz to vezmu do dusledku, pak od p. Randuse a Satrapy si v
papirove podobe kupujete akorat jejich nazory a zkusenosti, vse ostatni
co se v knize popisuje se vali vsemozne po Inetu a to naprosto volne.
Ano, za Internet se musi kupodivu take platit, je jen pro bohate/volene?
Touto logikou opravdu daleko nedojdeme.

> Ale to je vurt takovato debata nekam nevede i Vy mate v ledacem pravdu .
> Kazdopadne patri diky autorum takovychto knih.
> ,ale pochopte. Na knihu s cenou kolem 400 korun se da vydelat ale za 1500
> prominte kde ze ste to brygadnicil ze jste se mimo jine mohl kupovat
> mnozstvi takovychto knih ? :))

	Dobre reknu to jinak. Nejprve jsem musel investovat (coz ale musi
kazdy! pokud chce sklizet ovoce), studovat, obcas si odpustit s kolegy
parbu a tzv. bastelni jsem delal sam, experimentoval jsem v dobe, kdy
ostatni chlastali v hospode, misto uceni se na prelomove zkousky na FEI
VUT (mezi 1. a 2. stupnem) jsem experimentoval s EagleBBS a vznikl
upraveny system, ktery dost dlouho v te podobe bezel na
telnet://bbs.vslib.cz a telnet://bbs.ms.mff.cuni.cz (pozdeji
telnet://cool.terminal.cz), v soucasne dobe je v dalsich modifikacich
pouzivan na telnet://bbs.inway.cz a telnet://bbs.cvut.cz, a ptate se kdo
mne platil? Nikdo, proste jsem se ucil vnitrnostem UNIXu, sitove TCP/IP
komunikace apod. jen tak, protoze mne to a) bavilo stale objevovat neco
nove, b) ziskavat prakticke zkusenosti ktere (snad) vyuziji pozdeji. Co
na tom, ze v soucasne dobe se zivim spise bussiness logikou a ne
fyzickyma vstvama. Proste svou investici cca 2kkc (Satrapa a Stevenson +
par drobnosti) jsem za 2 roky zurocil na 40kkc, ktere jsem si vydelal
behem 2 letnich mesicu na dvou projektech a ze cast z toho dodnes bezi v
Dukovanech a Temelinu. Opravdu nesnasim pristup kdyz nekdo ke mne
pristupuje s pocitem, ze ze sebe delam, ze jsem sezral moudrost sveta,
je fakt, ze na spoustu veci mam uplne jiny nazor (nikoli vsak
anarchisticky!) nez okoli, ale to je prece taky vyvoj, myslim si, ze
jsem za svuj pomerne kratky zivot neceho dosahl a neco vybudoval a ze
skutecne neco umim (a obcas jsem to schopen i dobre prodat), ale to mne
nikdo neucil, musel jsem hodne v mladi skousnout jen diky tomu, ze mne
zajimali pocitace a siroko daleko nikoho (byl jsem proste divnej) -
zajimave, ze spousta lidi stejneho veku ma presne opacne zkusenosti -
vedel neco o pocitacich a byl King, ale co uz...

	Kdyz jsem s kolegy rozjizdel firmu, vsichni ostatni ohrnovali nad
prijmem 7kkc hrubeho nos (rok 1998), proste na zacatku nemuzete byt
superman, doporucuji si precist knihu 'Jak mysli milionari' - nevim kdo
ji napsal, neni ani tak o pozitivnim mysleni, jako spis o tom, jak ve
sve dobe zil (zije) Honda, Rokefeler, Spielberg..., jak se divaji na
svet, jakym zpusobem hodnoti sve okoli a jak k nim pristupuje okoli
apod. Zajimave, ze kazdy z techto 'slavnych' lidi na zacatku byli uplne
na okraji spolecnosti, vyvrhelove (moje malickost si taky takto nekdy
pripada, ale co uz) a kam to dotahli. Rekl bych, ze uplne jinam nez ta
masa lidi okoli nich... neco na tom asi bude.

> mejte se pekne .

	Vy taktez a at se Vam dilo dari.

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno