History of Unix and Linux

Úterý Březen 27 10:19:01 CEST 2001

> Asi si nerozumime. Ano, X-consorcium, OSF, ... existovali drive, stejne
> tak existovalo obvykle API na urovni systemu, X11 a dalsich, ale vyrobci
> se chovali presne tak, jak je to dnes kritizovano na MS. Zkratka nase
> graficka nadstavba je plne slucitelna implementace OSF/Motif, ale pro
> nasi potrebu je tam nekolik funkci navic a nase aplikace samozrejme
> naprosto nutne tyto funkce potrebuji a proto vam na jinem

	OSF/Motif nema standard, pouze programatorske API, aspon co ja vim.

	Pokud system skutecne splnuje jistou normu (napr. POSIX nebo aspon
X/Open ci SVID) a ne jen deklaruje (jako MS Windows NT - POSIX pche...)
muze si dale delat co chce, ale pokud aplikace skutecne dodrzuje normu,
nemuze ji rozsirene API vzrusovat, to je problem producenta SW... stejne
jako StarOffice pouzival (pitomci) nedokumentovane veci z GLIBC 2.0 a
pri prechodu na vyssi prestal fungovat (mozna to bylo 2.1 -> 2.2., ale
dost tezko) - je to chyba v POSIXu nebo v Linuxu? Ne pouze a ciste v
nemecke firmicce.

> HW/SW nepobezi. Presne takhle se chovali velci dodavatele pred 15 lety
> a mile se k tomu tvarili a horlive kyvali na prenositelnost, otevrenost
> a vsechny podobne modly. Jakakoliv vetsi aplikace byla dost silne

	'-) jako by se dneska tak nechovali, ale k jinemu je nenuti MS, ale
zakaznici, protoze closed reseni je KONECNE prestavaji zajimat a
heterogenni prostredi je na dennim poradku.

> Nemam nic proti tomu, kdyz neco ma nejake vlastnosti navic, pokud je
> norma dodrzena, ale proti tomu, aby na techto pridavcich bylo trvano
> i v pripade zcela neopodstatnenych.

	Od toho jsem zakaznik abych si vybral, existuje opravdu velmi malo
komercnich systemu, kteri maji jen jednu alternativu...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno