History of Unix and Linux

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Úterý Březen 27 09:53:01 CEST 2001

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:
>         Prominte, ale toto jsou opravdu naproste kecy, protoze napr. X
> Consorcium rozhodne nevzniklo jako reakce na WindowsNT (datovane k toku
> 1989) a standard ma pokud neni neco novejsiho jiz Release 11, standardy
> POSIX jsou take uplne o necem jinem, System <verze> take znaci o jake
> API se jednalo (System V je zatim posledni, pak se preslo na X/Open a
> jine normy)... Jedna se o standardizaci zejmena na urovni API operacniho
> systemu a bindings na programovaci jazyky. O teto standardizaci si nas
> mily Bill muze skutecne nechat jen zdat...

Asi si nerozumime. Ano, X-consorcium, OSF, ... existovali drive, stejne
tak existovalo obvykle API na urovni systemu, X11 a dalsich, ale vyrobci
se chovali presne tak, jak je to dnes kritizovano na MS. Zkratka nase
graficka nadstavba je plne slucitelna implementace OSF/Motif, ale pro
nasi potrebu je tam nekolik funkci navic a nase aplikace samozrejme
naprosto nutne tyto funkce potrebuji a proto vam na jinem
HW/SW nepobezi. Presne takhle se chovali velci dodavatele pred 15 lety
a mile se k tomu tvarili a horlive kyvali na prenositelnost, otevrenost
a vsechny podobne modly. Jakakoliv vetsi aplikace byla dost silne
vazana na nejaky HW/SW a bylo tisice duvodu, ze to nejde jinak
(obzvlate pokud byl producent SW zaroven dodavatel HW a OS).
Az komercni uspech MS produktu je donutil brat standardy opravdu
vazne a pokud mozno je dodrzovat na vsech frontach.
Nemam nic proti tomu, kdyz neco ma nejake vlastnosti navic, pokud je
norma dodrzena, ale proti tomu, aby na techto pridavcich bylo trvano
i v pripade zcela neopodstatnenych.

> Ultrix je kapitola sama pro sebe...;-)

Ano, Ultrix je dooost zajimavy produkt sam o sobe.

	Majkl