beg: zadani parametru pro zakompilovane moduly

Úterý Březen 27 15:39:54 CEST 2001

On Mon, 26 Feb 2001, David Belohrad wrote:

> kompiluji jadro a zakompiluji si do nej zvukovku (nezbytne pro cilove
> zarizeni) po startu jadra se zvukovka samozrejme nerozjede ale pri
> bootu hlasi, ze mam nastavit parametry io, irq a dma
>
> ale kde?
> kdyz to mam jako modul, tak se options nachazi v souboru conf.modules,
> ale pri startu jadra mi to odtud asi nebere, protoze
> tam ty udaje mam.

Parametry budete muset zadat pomoci zavadece jadra. Obvykle je to LILO a u
nej to znamena napsat radek:

append="...."

do souboru /etc/lilo.conf. Pote je nutne znovu spustit LILO. Parametry se
daji zadat i rucne (do promptu LILO pred zavedenim jadra).

Pokud nereknete, ktery modul to ma byt, nelze Vam poradit. Az budete vedet
jmeno modulu, muzete si prislusne parametry najit ve zdrojacich jadra
(resp. v prislusnem *.c souboru) - jsou to makra MODULE_PARM. Pismenko na
konci makra udava, jaky parametr se ocekava a jejich popis naleznete v
souboru (nad definici MODULE_PARM):

/usr/src/linux/include/linux/module.h

BTW: proc nemuze byt ovladac jako modul? Obvykle tomu nic nebrani....

--
                        Milan Kerslager