Offtopic: MIME (RFC 2045-2049, RFC822) [LONG]

Richard Willmann mailinglists na nocomment.sk
Středa Březen 28 23:11:27 CEST 2001

Zdravim,

bol som prinuteny napisat modul v PHP pre odosielanie emailovych sprav vo
formate HTML s includnutymi obrazkami. Kazda takato sprava moze obsahovat aj
prilohu ... :-)

Je to docela zabavne, zacal som studovat RFC uvedene v %subj a v principe
som to aj pochopil ale prezrel som si ako Outlook odoslal spravu, ktora
obsahovala text vo formate HTML s jednym obrazkom.

Sprava vyzerala zhruba takto:

--- CUT HERE ---

hlavicka podla RFC822 (zhruba podla RFC of course :)

prolog prveho multipart (text ze sprava je v MIME ...)

--0

--1

sprava v plaintexte

--1
charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

sprava v HTML s tagom IMG, ktory ma nastavene src na cid:[XXX]

--1--

toto je epilog vnoreneho multipart/alternative

--0

--0--

epilog prveho multipart/related

--- CUT HERE ---

inak povedane, v multipart/related je prva entita typu multipart/alternative
obsahujuca dve entity (jednu v plain texte a druhu v HTML) a druha
obsahujuca raster v image/gif.

Problem je zhruba nasledovny, mozno som to iba prehliadol ale
multipart/related RFC 2046 nedefinuje ... :-) Viem ako to v M$ so standardmi
(ne)funguje a preto by som sa rad opytal, ci niekto uplnou nahodou nepozna
nejake HOW-TO resp. cokolvek kde je mozne najst podla RFC spravny priklad
ako vyssie uvedenu spravu zkomponovat.

Tiez som moc dobre nepochopil, preco ked mi kolega posle mail z Mutta, ktory
je signed via PGP tak mi to Outlook z mne neznamych dovodov ukaze ako dve
prilohy ... :-) Outlook je evidentne plny prekvapeni.

Napriek vyssie uvedenemu, si nemyslim ze postup ktory Outlook pouziva je
najspravnejsi. Preco to nie je mozne spravit tak, ze navrchu bude
multipart/mixed v ktorom bude prva entita typu multipart/alternative
obsahujuca dalsie dve (text+html) a v poradi druha obsahujuca image/gif s
korektne nastavenym Content-id na ktory sa bude v HTML verzii tag IMG
odvolavat?

ak to niekto docital az sem ... Asi by bolo lepsie poslat reply priamo na
moju adresu, nech nezatazujeme konferenciu offtopicom.

diki moc za ochotu.

Richard