Reiser FS - zkusenosti ?

Čtvrtek Březen 29 00:08:59 CEST 2001

Jan Kasprzak wrote:

> Quota patche se tlucou jak s Linusovym 2.4.3pre, tak s Alanovym -ac.
> Totez plati i o reiserfs-patch (zrejme nektere casti jsou zarazeny i u
> Linuse i u Alana). A totez plati pro NFS patche u -ac.

Tak jsem se na to podival podrobneji, i kdyz ReiserFS nepouzivam. Linusovy
(2.4.3-pre8) a Alanovy (2.4.2-ac26) patche se skutecne lisi jen malo.
Realne jde o soubory (vsechny rozdily se zdaji byti dle popisu se zasadnim
vlivem na funkcnost):

fs/reiserfs/inode.c (cca 20 radku kodu)
fs/reiserfs/super.c (1 radek)

Aplikace patche z adresy:

ftp://ftp.namesys.com/pub/reiserfs-for-2.4/linux-2.4.2-reiserfs-20010327.patch.gz

udela u obou cca 11 hunku a vse krome fs/reiserfs/stree.c (kde selze vsech
5) jsou jednoduche veci. Nemyslim si, ze by ty patche nesly zkombinovat
dohromady.

Horsi asi je, ze NFS patch je jen pro jadro 2.4.0. Lepsi zprava je, ze
quota patch je pro 2.4.2-ac20, coz je pomerne blizko vyse uzitemu -ac26.

Celkove to vidim tak, ze (jak psal Pavel Janik) by to "melo fungovat", ale
vysledek je dost nejisty. ReiserFS je evidentne (i dnes) v
nezavidenihodnem stavu a kdo mu nechce venovat 50% sveho casu, tak
pozadovane vlastnosti neziska (pocet oprav [i vzhledem k jejich cetnosti
od 2.4.1] napovida, ze jich jeste dost bude a dalsi se budou objevovat
prubezne) a bude se potykat s ruznymi problemy (zejmena s temi externimi
patchi - NFS ani quotu jsem nezkousel aplikovat) a zakladni veci nejsou
ani zdaleka ve standardnim jadre.

Muj soukromy zaver je, ze i pres ruzne proklamace si ReiserFS i nyni
odpustim a smirim se s tim, ze posledni ext2 utility a jadro mi snizily
fsck 60GB disku z vice jak pul hodiny na cca 10-15 minut. Ta stabilita,
bezproblemovost, spolehlivost a plna funkcnost (quota, NFS) mi za to stoji
(a hlavne se mi tech 15 minut cekani stale vyplati a kdybych nebyl linej
snizit pocet inodu, tak budu cekat jeste kratsi dobu).

--
                        Milan Kerslager