Tenky vs. tlusty klient

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Březen 29 16:14:54 CEST 2001

uhlar na fantomas.sk schrieb in Nachricht <985862513.399057 na virtual.nextra.sk>...

>-> Najpomalsi stroj, aky sa dnes da novy kupit, bude na vyvoj pravdepodobne
>-> bohate stacit. Dtto s diskami, snad budete len potrebovat o nieco viac
>-> pamate.
>
>staci na vyvoj? pocuvam dost casto ake potrebuju vyvojari vykonne masiny.
>Nie vzty to je momentalny low-end s velky monitorom

Robil som dva (alebo tri?) roky na PII 266 MHz, az pred par dnami
som dostal PIII 800 MHz. Nevravim, ze som s tou 266-kou skakal
radostou, ale robit sa na tom dalo. A nerobim trivialne veci.

Pokial vyvojarovi low-end nestaci, obavam sa, ze server, ktory
zvladne rovnake ulohy viacerych vyvojarov, zaplatis len velmi tazko.

>okrem toho masina ktora dnes staci nemusi stacit o rok, tenky klient tak
>casto upgradovat netreba...

Ked porovnas upgrade velkeho servera oproti upgrade viacerych
normalnych strojov, v reali usetris mozno 5000 Sk na pracovne miesto
raz za dva roky. IMHO to za to nestoji - k uz uvedenym argumentom
pridam:

- Dvaja naraz kompilujuci ludia a jeden, ktory prave bohate zatazuje
  databanku spomalia ten system tak, ze vykon procesora bude
  nezaujimavy a aby sa to chovalo porovnatelne, das za disky
  majlant

- Ak niekto potrebuje urobit performance-test, ostatni musia ist
  na kavu, aby mal aspon trochu reprodukovatelne vysledky

Zdravi
--
                                           Stano