C/C++ libraries for linux again (a little longer)

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Březen 30 15:50:37 CEST 2001

On 30/03/2001, David Janko wrote:

> Nemuzu uverit, ze by se k tomu nikdo nevyjadril, tak to zkousim poslat
> znovu (treba to nedoslo)  -doufam, ze to neni moc troufale ...

Doslo, ale asi si vsichni (stejne jako ja :) pomysleli, ze nema cenu
odpovidat, protoze urcite dojde hromada odpovedi.

Tim C/C++ minite, ze programujete v obojim a chcete pouzivat stejne
knihovny? Nebo chcete neco pro C a neco pro C++? Ptam se proto, ze se mi
zda, ze hodne lidi, zejmena tech "rychlokvasenych" na ruznych RADech
(nic ve zlem), nerozlisuje rozdil mezi C a C++ a clovek pak zbytecne
odpovida na neco, co tazatele nezajimalo.

Pro C treba glib (www.gtk.org), v C++ bud zakladni vlastnost nebo STL.

Spojovani pres + udelate jenom v C++, protoze C neumi pretezovat
operatory. Regularni vyrazy jsou standardne v glibc a lze je pouzivat
jak v C, tak v C++ (nahrazovani si ale budete muset udelat sam),
pripadne existuje implementace RE a'la Perl a jeste znam jednu knihovnu
pro C++, jejimz jmenem si nejsem jist, ale snad to bylo regex++ nebo tak
nejak. Bohuzel si to nemuzu overit, protoze mi nejde freshmeat.
Asociativni pole umi opet glib nebo STL.

Tohle z hlavy nevim, ale na freshmeat.net jich urcite najdete dost.

Pokud to ma byt pripadne prenositelne na jinou databazi, tak asi jedine
ODBC (hledejte UnixODBC nebo FreeODBC). Jinak muzete pouzit nativni
rozhrani MySQL, coz bude asi vzdy nejrychlejsi a nejpruznejsi.

Netusim...

zlib

libcurl (soucast programu curl).

Zase treba glib

Tohle vice mene glib splnuje.

V kazdem pripade jsou vsechny knihovny, ktere jsem zminil urceny pro C,
coz sice nevylucuje pouziti v C++, ale stale to bude v proceduralnim
modelu, nikoliv v objektovem.

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka