C/C++ libraries for linux again (a little longer)

David Janko djanko na infoware.cz
Pátek Březen 30 16:27:27 CEST 2001

Dne pá 30. březen 2001 15:50 jste napsal(a):
> Doslo, ale asi si vsichni (stejne jako ja :) pomysleli, ze nema cenu
> odpovidat, protoze urcite dojde hromada odpovedi.

aha, tak to pak jooo ;-)) mozna by to chtelo mene myslet a vice delat, sam si
to rikam porad  ;-)

> Tim C/C++ minite, ze programujete v obojim a chcete pouzivat stejne
> knihovny? Nebo chcete neco pro C a neco pro C++? Ptam se proto, ze se mi
> zda, ze hodne lidi, zejmena tech "rychlokvasenych" na ruznych RADech
> (nic ve zlem), nerozlisuje rozdil mezi C a C++ a clovek pak zbytecne
> odpovida na neco, co tazatele nezajimalo.
Rad specifikuji presneji, pisu zejmena v C (ANSI, POSIX) ale klidne budu (a
pouzivam) i lib s C++ rozhrannim ... stejne vsechny moje headery zacinaji:
#ifdef __cplusplus
extern "C" { ...

> Pro C treba glib (www.gtk.org), v C++ bud zakladni vlastnost nebo STL.

> Spojovani pres + udelate jenom v C++, protoze C neumi pretezovat
> operatory. Regularni vyrazy jsou standardne v glibc a lze je pouzivat
> jak v C, tak v C++ (nahrazovani si ale budete muset udelat sam),
> pripadne existuje implementace RE a'la Perl a jeste znam jednu knihovnu
> pro C++, jejimz jmenem si nejsem jist, ale snad to bylo regex++ nebo tak
> nejak. Bohuzel si to nemuzu overit, protoze mi nejde freshmeat.
> Asociativni pole umi opet glib nebo STL.
Jasne, + jen v C++, ale tomu, ze includnu .h v C++ a misto gcc pouziji g++
nerikam psat v C++ - muj kod klidne muze byt v C (to je spis k tomu
predchozimu).
Jenze, jestlize z glib pouziji gchar (ktery se mi jak sem pochopil s
dokumentace postara o safe memory (re)allocation) tak muzu tento typ pouzit
ve fcich glibc - spojovani pres +, reg. vyrazy ? Pripadne dale pro treba
nacitani hodnot ze zminenich konf. souboru a pod. ?

Tohle z hlavy nevim, ale na freshmeat.net jich urcite najdete dost.
(viz predchozi)

> Pokud to ma byt pripadne prenositelne na jinou databazi, tak asi jedine
> ODBC (hledejte UnixODBC nebo FreeODBC). Jinak muzete pouzit nativni
> rozhrani MySQL, coz bude asi vzdy nejrychlejsi a nejpruznejsi.
Jenze to mi treba nehodi vysledek do asociativniho pole, ze ... nebo se mylim
???

> Netusim...

> zlib

> libcurl (soucast programu curl).

> Zase treba glib

> Tohle vice mene glib splnuje.
>
> V kazdem pripade jsou vsechny knihovny, ktere jsem zminil urceny pro C,
> coz sice nevylucuje pouziti v C++, ale stale to bude v proceduralnim
> modelu, nikoliv v objektovem.
>
> S pozdravem

Moc diky za odezvu, uz jsem si myslel, ze jsem neviditelny ;-). Na glibc se
jeste mrknu podrobneji ... regexp sem tam nejak nenasel .... tusi nekdo neco
o tech ostatich bodech pls ?