Tenky vs. tlusty klient

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Březen 30 16:05:07 CEST 2001

Dobry den,

On Fri, Mar 30, 2001 at 02:30:48PM +0200, Vaclav Stepan wrote:

> 4) SUN SunRay koncove stanice, nejaky slaby server a silny Linuxovy vypocetni server
>    + bezudrzbove stanice
>    + blackbox system, do ktereho se nebude rejt (ty SUNy) a silny server
>    + dlouhodobe naklady jen na upgrady Linuxoveho serveru (skalovatelny vykon)
>    + Linux mrtev, klienti se pripojej jinam
>    + Idealni vyuziti vypocetniho vykonu
>    - drahy pozarucni servis SUNu
>    - cena "slabeho serveru"
>    - zobrazovaci schopnosti koncovych stanic (obnovovaci frekvence max 76 Hz)

A mozna variace: Linux server a bezdiskove linuxove Xterminaly +
vypocetni Linux server(y)/cluster?

Ja myslim, ze ani Sun vam nezaruci, ze vam ten SunRay server
nelehne, ne? Navic je PC HW pomerne levne a jde dobre opravit na
rozdil od Sun HW (IMHO, se Sun-y nedelam, obecne to vsak tak
byva).

Navic, pokud jste ochotni si trosku priplatit, tak muzete mit
sice neznackove, ale kvalitni zelezo treba s triletou zarukou (to
vam uz mezitim moralne zastara).

Dale lze udelat na tom serveru SW RAID na disky a pak kdyz odejde
pamet nebo procesor, tak se jen prehodi, zapoji disky a (v
nejlepsim pripade) se vse rozjede... Nebo se nainstaluje system,
ktery dobre znate, nakonfiguruje se, zjistite si nainstalovane
baliky, zazalohujete /etc vc. podadresaru a pripadne dalsi data
(jako bootovaci image apod.) a v pripade havarie by nemelo trvat
zas az tak dlouho ten system uvest do provozu...

Samozrejme to vsechno stoji penize, cas apod, kdezto dodavatel
Sun-u by to mel privest, zapojit a (modlit se/fungovat) :-)))

> Zatim uvazujeme o posledni kombinaci jako z dlouhodobeho hlediska nejvyhodnejsi
> (funkcne i financne) --- s tim, ze na ten SUN by se tu nechalo par let prasit
> a upgradovaly by se pouze aplikacni servery (vyhledove vice Linuxich serveru)
> a kupovaly nove klavesnice a mysi...
>
> Nebo ze by to byly liche nadeje? :-))

Vzkousejte, uvidite.

> --