C/C++ libraries for linux again (a little longer)

David Janko djanko na infoware.cz
Pátek Březen 30 17:25:18 CEST 2001

Dne pá 30. březen 2001 16:50 jste napsal(a):

> gchar muzete pouzit vsude tam, kde normalni gchar. Vy asi ale mate spis
					^^^^^^^^^
				- predpokladam char -
> na mysli GString. Ten samozrejme primo nemuzete pouzit nikde, paklize
> nejaka funkce ocekava char/gchar, musite pouzit konverzni funkci/makro
> nebo primo verejny prvek struktury. Co se tyka toho spojovani pres +,
> musel byste asi napsat tridu s pretizenym operatorem, ktery zavola
> g_string_append().
Ano, omlouvam se, mel sem na mysli GString. Kdyz ale pouziji konverzni makro,
tak sem prisel o vyhodu alokace, kvuli ktere jsem GString chtel pouzit :(. A
nechce si pouzivat co jina knihovna to jiny typ stringu, a to jeste
predpokladam, ze to ta knihovna vubec implementuje - vetsinou chce char ...
Pro priklad: sezenu knihovnu, ktera implementuje treba cteni konf. souboru,
ale ta bude chtit char * - takze gstring ji predat nemuzu a char taky ne
(nevim, jak to bude dlouhe - tedy muzu, ale pak nemusim pouzivat gstring,
kdyz si to budu hlidat sam). Treba ve VCL to resi typ AnsiString (chapu, je
to v ramci jedne knihovny, jenze implementuje vetsinu toho, co potrebuju ...
na linuxu kazda implementi neco a tak jich hold potrebuju soucasne pouzivat
vice).

> Ne, to asi ne. Normalne to vraci obycejne pole **char
Jasne, vim a pouzivam ... pak se parkrat prida sloupec a chudak programator
lovi ve vetsim projektu chyby jeste dalsi mesic :((. Proto chci asociativni
pole ... i kdyby bylo jen pro mysql ... nehlede na to, ze
strcpy(tmp, row[18]);
je fakt hodne prohledne (co ze to vlastne je za sloupec kterej dal
zpracovavam ???)

> Dovolim sijeste upozornit, ze glibc != glib. Glib je podpurna knihovna,
> puvodne soucast GTK, zatimco glibc je knihovna zakladnich Ceckovych
> funkci.
>
> glib - www.gtk.org
> glibc - info libc, pripadne man jmeno_funkce
>
> Takze ty RE hledejte v man regex
Na to uz jsem prisel, ale diky, mam ted aspon ty regexp ...
Jinak to vypada ze CLX mozna bude rozumna volba ... doufam, ze ji moc
nedokurvi, sorry za to slovo ;-)