C/C++ libraries for linux again (a little longer)

Michal Krause michal na krause.cz
Pátek Březen 30 16:50:22 CEST 2001

On 30/03/2001, David Janko wrote:

> Jenze, jestlize z glib pouziji gchar (ktery se mi jak sem pochopil s
> dokumentace postara o safe memory (re)allocation)

Nikoliv, gchar je pouze prenositelny zastupce charu (tedy on je
prenositelny i char, ale gchar tak nejak zapada do koncepce ruznych
primitivnich g-typu, u kterych uz neni jasne, jak budou dlouhe).

> tak muzu tento typ pouzit ve fcich glibc - spojovani pres +, reg.
> vyrazy ? Pripadne dale pro treba nacitani hodnot ze zminenich konf.
> souboru a pod. ?

gchar muzete pouzit vsude tam, kde normalni gchar. Vy asi ale mate spis
na mysli GString. Ten samozrejme primo nemuzete pouzit nikde, paklize
nejaka funkce ocekava char/gchar, musite pouzit konverzni funkci/makro
nebo primo verejny prvek struktury. Co se tyka toho spojovani pres +,
musel byste asi napsat tridu s pretizenym operatorem, ktery zavola
g_string_append().

> Jenze to mi treba nehodi vysledek do asociativniho pole, ze ... nebo
> se mylim ???

Ne, to asi ne. Normalne to vraci obycejne pole **char

> Moc diky za odezvu, uz jsem si myslel, ze jsem neviditelny ;-). Na
> glibc se jeste mrknu podrobneji ... regexp sem tam nejak nenasel ....
> tusi nekdo neco o tech ostatich bodech pls ?

Dovolim sijeste upozornit, ze glibc != glib. Glib je podpurna knihovna,
puvodne soucast GTK, zatimco glibc je knihovna zakladnich Ceckovych
funkci.

glib - www.gtk.org
glibc - info libc, pripadne man jmeno_funkce

Takze ty RE hledejte v man regex

S pozdravem
ICQ: 7665279            Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vseci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka