Tenky vs. tlusty klient

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pátek Březen 30 20:51:59 CEST 2001

On 30 Mar 2001 15:11:38 GMT, uhlar na fantomas.sk wrote:

: kolko% svojho rpacovneho casu kompilujes? 80? pri takom cisle
: je to o dost ine.

To nie (velke rebuildy bezia v noci), ale obcas sa pritrafi
kompilacia trvajuca dlhsie. Dalsim moznym problemom su regresne
testy - kvalitu u nas berieme pomerne vazne a je psou povinnostou
kazdeho kym nieco nacheckinuje zbehnut aspon zakladne regresne testy.
Niektore su okamzite, niektore trvaju desiatky minut.

Problem je, ze multiuzivatelsky system nejde dimenzovat na priemerne
zatazenie. Spicka je samozrejme opacny extrem, ale frustrovany vyvojar
nie je ziadny vyvojar a ak ti ludia budu brzdeni viac ako par minut
denne, zacnu pindat :-)

Prakticky priklad: Vo firme mame napr. vyvojarsku Oracle databanku
na serveri, ktory je pouzivny viacerymi ludmi. Uz sa mi stalo,
ze som potreboval nieco na tej databaze zbehnut a po par minutach
prisli za mnou kolegovia, ze ten server prakticky stoji a ze ci
by mi vadilo, keby ho rebootli (videli, ze som lognuty) :-)
Ked poculi, ze to iba ja testujem, samozrejme ich zaujimalo,
ako dlho este :-)

: Ale na vyhodach zdielania velkeho vypoctoveho vykonu byva zalozenych
: mnoho systemov uz dlhy cas a urcite to nie je zo srandy.

Ale skor je to spracovanie dat, ako vyvoj, aspon teda co sa
mojich skusenosti tyka.

: -> - Dvaja naraz kompilujuci ludia a jeden, ktory prave bohate zatazuje
: ->   databanku spomalia ten system tak, ze vykon procesora bude nezaujimavy
: ->   a aby sa to chovalo porovnatelne, das za disky majlant

: to je skor otazka vykonu a nastavenia celeho systemu...

A tiez odhadu podmienok - ak nie si uplny guru cez tieto veci,
nemas najmensiu predstavu, ci bezis so 100%  rezervou, alebo
ci zmena zataze o par percent sposobi kompletne zrutenie doby
odozvy.

Pokial je tu niekto, kto robi vazny vyvoj software na tenkych klientoch,
celkom by ma to zaujimalo - postnite nejake priklady. Nevylucujem,
ze sa mylim, ale IMHO vyhody samostatnych strojov prevazia
o nieco vyssiu cenu.

Zdravi
--
                                    Stano