Zaruceny send?

Sobota Březen 31 21:59:26 CEST 2001

On Thu, 29 Mar 2001, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ano to ma skutecne papirove splnovat, ale krome toho, ze nejenom dle
> mych zkusenosti tomu ne vzdy tak je (uz jen diky mizernemu zabezpeceni

Omyl. TCP i papirove pouze dava vedet, ze se to povedlo (positive
acknowledgement). Tj. se na to napr. muze povest, aniz by se o tom
vysilajici strana dozvedela.

Teoreticky by melo jit uspesnost doruceni dat overit tak, ze se na socketu
nastavi SO_LINGER a pak se testuje navratova hodnota shutdown() resp.
close(). Ale nedam ruku do ohne, ze to nekdo implementuje ocekavanym
zpusobem...protoze je to stejne jedno: viz nize.

> (CRC)), mel historicky par chyb pri komunikaci. Vsichni ho dneska vynasi
> do nebes, ale zas az takova spasa ten nas slavny TCP neni (uz se Vam
> stalo, ze Vam zamrzla konexe a uz se nerozjela, ale byla drzena
> nekonecne dlouhou dobu? - copak delal 'TCP budik'?) a telekomunikacni
> operatori to moc dobre veci, bohuzel Internet je stale ve stavu znacne
> nekvalitni a nestabilni sluzby, tudiz to nikoho moc nedrasa a zakaznikum
> je neustale tvrzeno ze to vubec jinak nejde, coz neni pravda.

Vtip je v tom, ze u spoustu veci je predstava moznosti jejich uplneho
reseni pod vlastni aplikacni vrstvou zcela iluzorni. Treba tohle
zamrzavani: stejne dobre muze zamrznout na druhe strane program to spojeni
obsluhujici, coz se na nizsi vrstve nepozna (nizsi vrstva nevi a ani ji to
nezajima, ze by se neco melo dit), cili komunikujici strany to stejne musi
osetrit. Podobne sifrovani (nelze proste jen tak sifrovat spojeni, aniz by
se resily otazky overeni identity komunikujicich stran apod.), nebo treba
ten zaruceny prenos (nestaci to, ze se data prenesou, ale jeste se s nimi
musi na te druhe strane neco provest: ulozit, zpracovat... coz musi ten
program sam potvrdit, transportni vrstva vi houby o tom, jestli se to
povedlo nebo ne).

A se se tyce nestability: aspon si lidi zbytecne nezvykaji a nejsou o to
vic sokovani, kdyz se neco po... (jako se to treba u telefonni site stalo
take mnohokrat). Je to analogie s biologii: kdyz organismus vubec
nevystavujete nepriznivym podminkam, ztrati schopnost obrany a hned
chcipne, kdyz se s takovymi podminkami setka. ;)