nase reakce na Microsofti reklamu

Oto 'tapik' Buchta tapik na neo.cz
Středa Květen 2 11:53:38 CEST 2001

Petr Olsak wrote:

> Obávám se, že máte mlhu před očima. Text neobsahuje slovo "pouze" nebo
> "jedině" spojené s termínem UNIX nebo Linux. To, co jste napsal, jste
> z toho textu vyvodil pomocí vyšší duševní činnosti, kterou nedokážu
> analyzovat.

Vysvetlim. Uvedte mi priklad distribuce jineho operacniho systemu, ktery
splnuje
"_by_mel" a ktery je rozsiren kapanek vice nez Plan9 ci Hurd? Navic je
otazka,
zda Plan9 (ci dokonce Hurd) take neni "UNIX like". Pod pojmem UNIX like
si predstavuji distribuci OS, u ktere ma obycejny uzivatel problemy
rozpoznat,
zda to ma UNIXove jadro nebo nema.
Ja sam osobne neznam distribuci neunix like system, ktery by to
splnoval. Usvedcite-li
mne z neznalosti, rad se verejne omluvim a napisu, ze jsem osel.

Ale jak jsem jiz take napsal, jde o DISTRIBUCI OS, nikli OS, protoze sshd
by slo pri trose snahy rozjet i na Diskem Operujicim Systemu (a mozna i
na IQ151)

> V textu se píše: Takto _může_ vypadat odpověď (nikoli musí). OS
> _by měl_ například umožnit... (nikoli musí)...

Ja jsem pro, aby tento text na strance byl, ale urcite ne ve stejnem
odstavci, ve kterem
se ogara pta, co je to Operacni system. Mne by uplne stacilo za vetu
prvniho odstavce vozit:
</P>
<P>Tati, a jsou vsechny operacni systemy stejne?</P>
<P>Jisteze ne, ty muj maly zvedavecku, ...

Je uz ted dostatecne jasne, co mi na tom odstavci vadilo?

> Ten odstavec byl míněn jako "odlehčující", resp. "pro pobavení", nikoli

Jak si myslite, ze byl minen reklamni tahak od Microsoftu? Podle mne v
zadani
na zpracovani reklamy bylo neco jako:"Je nutne, aby si kazdy uvedomil,
ze za kradene
Wirdoze muze jit brucet..."

> jako záminka pro roztržku na linux na linux.cz. Lidem, kteří znají jen MS
> Windows by měl ten odstavec pouze říci, že existují lidé, kteří uvažují
> jinak. Jiný cíl v tom skrytý není.

Pro uvedomeni pak je ale nutne nahradit _by_mel_ za muze. Citite ten rozdil?

> Autorem tohoto odstavce jsem já. Mírně to odráží skutečnou situaci
> v naší rodině, a jak tady někdo správně poznamenal, já skutečně nevím
> nic o systémech MS Windows. Přiznávám se bez mučení. Prostě jsem
> MS Windows nebyl nucen nikdy použít ani na uživatelské úrovni.

Na druhou stranu jste jednim z nejvetsich propagatoru pouzivani DOSu
v Linuxove komunite. Nemam proti Vam nic osobniho, vazne.
Jen mne jednou zklamala Vase prednaska na sletu CZLUGu o mailovani pod
Linuxem.
Podle meho nazoru se spis mela jmenovat "Proc v Novellove siti
nahradit Novell server za Linuxovy server? Muzete pegasem mailovat do
sveta!".

Takze se, bohuzel, nedate pouzit jako svedek na to, ze MS nema monopol :-)

--
Oto 'tapik' Buchta , tapik na neo.cz