Jak se stat cele danym uzivatelem ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Květen 3 04:14:52 CEST 2001

skoda na sunstel.asu.cas.cz (Petr Skoda) writes:

> Vi nekdo jak se muzu stat (coby root) danym uzivatelem tak aby bylo jedno,
> zda se loguje on nebo ja (root, ale neznam heslo toho uzivatele) a to tak,
> ze to nikdo nerozezna  ? Konkretne mi jde o to simulovat startx pod danym
> uzivatelem a otestovat, ze se mu spusti vse jak ma.
>
> Kdyz udelam  coby root "su - nekdo" tak to neni totozne jako kdyz se
> naloguje primo  on s jeho heslem (poznam to na "who am i" versus "whoami")
> v tom prvnim vidim porad root na stroj.   Problem je , ze mi pak startx rve
> na autentizaci pres magic cookie apod. Podobnych problemu jsem nalezl vice
> [...]

Uplne transparentni metoda je patrne pouziti PAM s jinou autentizaci
pro roota a prihlaseni se tam.

treba na konzoli cislo 5 spustim trochu jiny getty(kopii normalniho getty):

/etc/inittab:
5:23:respawn:/sbin/getty-muj 38400 tty5

/etc/pam.d/getty-muj si uz nejak domyslite.
(treba zadate uzivatele a pak rootovo heslo (nebo nejake jine)).

BTW: rootovo heslo funguje i pro odemykani xlocku.

Brno, Czech Republic