Jak se stat cele danym uzivatelem ?

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Čtvrtek Květen 3 02:41:23 CEST 2001

Vi nekdo jak se muzu stat (coby root) danym uzivatelem tak aby bylo jedno,
zda se loguje on nebo ja (root, ale neznam heslo toho uzivatele) a to tak,
ze to nikdo nerozezna  ? Konkretne mi jde o to simulovat startx pod danym
uzivatelem a otestovat, ze se mu spusti vse jak ma.

Kdyz udelam  coby root "su - nekdo" tak to neni totozne jako kdyz se
naloguje primo  on s jeho heslem (poznam to na "who am i" versus "whoami")
v tom prvnim vidim porad root na stroj.   Problem je , ze mi pak startx rve
na autentizaci pres magic cookie apod. Podobnych problemu jsem nalezl vice
( to co je jeho home je automountovane ze serveru - jine prava apod)
Proste chci nastroj (na coz mam jako root pravo) kterym beze zbytku
predstiram, ze jsem kdosi jiny bez znalosti jeho hesla.

nikde nemuzu najit nic jineho nez su -
(resp su -l)

Pokud to jde, omlouvam se za obtezovani.

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *