Sitove "diskove pole"

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Květen 3 10:47:33 CEST 2001

Ales Rygl wrote:
> Predstavoval bych si to tak, ze na kazdem stroji
> vytvorim adresar, ktery se stane soucasti nejakeho "globalniho diskoveho
> prostoru". Ten by mel byt nejak transparentni pro vsechny stroje na
> siti. Kdyz by jeden strojmel vypadek, proste by bylo v nejakem spolecnem
> asdresari jen "min mista". Nejde mi o redundanci, spis o prostor. Lze
> toto nejak realizovat pres NFS, nebo existuje neco lepsiho? Napovezete,
> poradte.

Mirite k systemum AFS, castecne CODA atd. S trochou dalsich veci
z toho udelate HSM a spol.
Co se serverove casti tyce, tak AFS a HSM systemy jsou velmi, velmi
nakladne obludnosti. Klienti existuji vetsinou i ve free verzi.
Jedinej zcela volnej system je CODA, stale beta.
S trochu snahy se da neco vymyslet pri nakombinovani automounteru a NFS
(par hezkych prikladu na dane tema je v online dokumetaci od Solarisu),
pri distribuci mountovacich map pres NIS dosahnete na pohled
nezavislosti.
Nektere implementace automounteru umi i redundanci (pro read only
disky).

CODA: http://www.coda.cs.cmu.edu/

	Majkl