Duplicitni ping

Pavel Trubl trubl na katel.cz
Čtvrtek Květen 3 14:15:21 CEST 2001

Takze:
Server ma verejnou IP; stroj, na ktery pingam je nakonfigurovan jen jako
router, ktery to routuje do druhe verejne podsite. At ze serveru pingam
kamkoliv pres router, objevuji se duplicitni pingy. Pokud pingam na nej
odjinud tak to dela taky. Mam podezreni na ten router, protoze na obou
sitich, ktere routuje, se mi to nedela. Jen pokud to jde pres nej. Bezi
na nem RH 6.1, zadne sluzby, jen ten routing.
Planety samy o sobe jsou uplne transparentni, nemaji ani vlastni IP,
mezi sebou komunikuji jen na zaklade MAC adresy.

Zkousel jsem trosku postavit linku a tak jsem pouzil parametr -f.

Pingy ze serveru na router:
3713 packets transmitted, 3708 packets received, +4 duplicates, 0%
packet loss

Pingy ze serveru dal za router:
1057 packets transmitted, 1052 packets received, +1 duplicates, 0%
packet loss

Pingy z venku na server (pres router):
329 packets transmitted, 325 packets received, +1 duplicates, 1% packet
loss

Planety samy o sobe mozna zpusobuji ztratu paketu, ale nechce se mi
verit tomu, ze maji nasvedomi duplicitni pingy...
A nakonec schematko:

-----|ROUTER|------|PL.|....|PL.|-----|SERVER|---intranet

ROUTER:			SERVER:
eth0: x.x.x.126/27	eth0: x.x.x.82/28
eth1: x.x.x.81/28

Predem dekuji za nejake dalsi podnety, co dal.
Pavel Trubl