XFS 1.0 - SGI filesystem, zkusenosti?

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Květen 3 20:19:41 CEST 2001

   From: Zdenek Kaminski <xkaminsk na fi.muni.cz>
   Date: Thu, 3 May 2001 09:44:46 GMT

Zdravím,

   > No, zda se mi lepsi nez reiserfs, protoze si nevytvari ten 30M log, ma tam
   > quoty uz odedavna, ACL a tak. Mam na nem /var a /usr/src/, kde casto
   > kompiluji a nucene tvrde restarty, tak o tech se mi zdalo, ze mi nijak
   > neublizily. Ale jine zkusenosti nemam.

a ty tvrdé restarty jsou způsobeny čím? XFS? Co říkáte na rychlost mazání
mnoha souborů v adresáři, kde je ještě více souborů? Není to náhodou
subjektivně pomalejší než ext2/reiserfs? XFS je skvělý souborový
systém. Pod Irixem. Na skvělý XFS pod Linuxem si budeme muset ještě
chviličku počkat. Nicméně konkurence ext3/JFS/ReiserFS/XFS může Linuxu
z dlouhodobého hlediska jenom prospět. Stejně to nakonec dopadne tak, že
budou známy různé konfigurace, kdy je ten či onen lepší a servery budou mít
třeba i tři typy souborových systémů.

   From: Jan Marek <jmarek na jcu.cz>
   Date: Thu, 3 May 2001 13:20:13 +0200

   > no, quoty moc odedavna v linuxove implementaci zase nejsou... Ale
   > zda se, ze to chodi pekne...

V XFS zatím nejsou implementovány skupinové quoty :-(

   From: Vaclav Dvorsky <hufhendr na atlas.cz>
   Date: Thu, 03 May 2001 11:42:34 +0200

   > Cetl jsem, ze je mozne mit na XFS i Root filesystem. Lze to doporucit
   > nebo je lepsi mit jeste samotny Linux na EXT2 a XFS pouzit jen pro
   > datovou oblast?

Rozhodně bych to nedoporučil. Zatím bych na svém počítači XFS použil pouze
na testovací partition a čekal (tak jeden až dva měsíce) na to, jaké budou
hlášeny chyby :-)

http://linux-xfs.sgi.com/projects/xfs/1.0_installer.html

   From: Jan Matis <matis na hq.sk>
   Date: Thu, 3 May 2001 13:51:56 +0200 (CEST)

   > kmyslim si ze jedine co naozaj potrebujete mat na ext2 je /boot (aj to iba
   > v pripade ak lilo alebo iny boot manager nezvlada)

/boot (pokud tam je jádro a další soubory, které LILO potřebuje :-) klidně
může být i XFS. Ale jak jsem už napsal výše, rozhodně bych to na svém
počítači nezkoušel :-)
- --
Pavel Janík

if (user_specified)
    /* Didn't work, but the user is convinced this is the
     * place. */
                  -- 2.4.0-test2 drivers/parport/parport_pc.c