XFS 1.0 - SGI filesystem, zkusenosti?

Vaclav Dvorsky hufhendr na atlas.cz
Pátek Květen 4 10:05:17 CEST 2001

>    > Cetl jsem, ze je mozne mit na XFS i Root filesystem. Lze to doporucit
>    > nebo je lepsi mit jeste samotny Linux na EXT2 a XFS pouzit jen pro
>    > datovou oblast?
>
> Rozhodně bych to nedoporučil. Zatím bych na svém počítači XFS použil pouze
> na testovací partition a čekal (tak jeden až dva měsíce) na to, jaké budou
> hlášeny chyby :-)

No ja ho taky nechci instalovat hned zitra, ale jak vyjde nova CZ
distribuce RH7.1, tak beru posledni verzi XFS a jdu do toho. Mam tu
jeden server pro Sambu, je sice celkem dulezity, ale mam ho primo u
sebe, takze pripadnou havarii odhalim celkem brzy. Budu zalohovat na
DATky a hlavne vim, ze uplne novy server se da nainstalovat temer bez
pripravy do max 3 hod. Navic tu mam zalozni Linux a uz jsem si overil,
ze na nej staci nakopirovat smbpasswd ,smb.conf a zalozit uzivatelum
ucty (cele je to otazka 10min), nastartovat Sambu a mam okamzite zalozni
masinu. Takze se vlastne nemam ceho bat.

Strach jsem mel udelat rozhodnuti: vyhodit NT server a dat misto nej
Linux. Rozhodnuti padlo a ja mam velikou radost, ze jsem se rozhoupal.
Od te doby mne prace bavi :-)

>    > Mimochodem, ted mi zavrtalo hlavou - ona je to celkem novinka, takze
>    > prima podpora v jadre jeste nebude; tzn. ze bych musel instalaci
>    > samotneho Linuxu udelat stejne na EXT2 (?)
>
> http://linux-xfs.sgi.com/projects/xfs/1.0_installer.html
>
>    > kmyslim si ze jedine co naozaj potrebujete mat na ext2 je /boot (aj to iba
>    > v pripade ak lilo alebo iny boot manager nezvlada)
>
> /boot (pokud tam je jádro a další soubory, které LILO potřebuje :-) klidně
> může být i XFS. Ale jak jsem už napsal výše, rozhodně bych to na svém
> počítači nezkoušel :-)

Chci to zkusit. Vzdyt uz je to verze 1.0 - to uz neni zadna beta, je to
jiste otestovane davno prede mnou. Kdyby se lidi bali novych veci, nikdy
by hvezdna flotila nepostavila Enterprise, ktera se vydava daleko ke
hvezdam...
Zivot je proste skvely  :o)

--
Vaclav Dvorsky