Mandrake 8.0

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Čtvrtek Květen 3 21:11:39 CEST 2001

On Thu, May 03, 2001 at 12:37:18PM +0200, Vaclav Dvorsky wrote:

> Doporucil jsem mu Linux, on by i byl pro, ale neni zadny zkuseny
> uzivatel; spis naopak.
> Zvladnul by Mandrake Linux, kdyz bych mu ho nainstaloval?

Ono je otazkou jak moc se na nem podepsala ta zkusenost s
Windows. Moje poznatky jsou zatim takove, ze lepe linuxu
porozumi uzivatele kteri zatim pracovali jen v ciste DOSovych
programech jako je NC, T602, TurboVision aplikace, apod. nez
uzivatele kteri se naucili s pocitacem pracovat systemem
klik, dvojklik a pad.

Co se tyka vyberu distribuce: Ja sam pouzivam uz od verze 5.1
RedHat, protoze jsem si na nej zvykl, ocenuji sirokou dostupnost
hotovych RPM balicku a pomerne rychly vyvoj. Nicmene mam pocit
ze ze vsim je treba urputne zapasit. Vubec se mi nelibi
dodavane konfiguracni nastoje (linuxconf, control-panel, ...),
ktere pusobi neusporadane a nejednotne. Samozrejme pokud si
date praci a naucite se system obsluhovat bez nich, tak to
prestava byt problemem.

Pred casem jsem mel moznost vyzkouset  SuSE Linux, ktery na
me zanechal moc dobry dojem; ma perfektni lokalizaci a velmi
podarene konfiguracni nastroje. Pokud bych mel doporucit
distribuci zacatecnikovi nebo exulantovi z Windows, asi
bych se nebal odkazat ho na SuSE. (Ta cena neni zas az tak
strasna).

Na Mandrake jsem slysel samou chvalu, ale cekam az se o
tom budu moci presvedcit sam (objednal jsem si na linux-cd
vypaleni nove verze 8.0). Z toho co zatim vim bych se
obaval problemu se slabsi lokalizaci (?) a horsi podporou
(Mandrake je mezi uzivateli mene rozsireny nez treba RH
nebo SuSE).

--
/*  Miroslav Petricek           mirek na petricek.cz
    Brno, Czech Rep.            ICQ: 56183467