Mandrake 8.0

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Pátek Květen 4 00:21:39 CEST 2001

On Thu, 3 May 2001, Miroslav Petricek wrote:

> Na Mandrake jsem slysel samou chvalu, ale cekam az se o
> tom budu moci presvedcit sam (objednal jsem si na linux-cd
> vypaleni nove verze 8.0). Z toho co zatim vim bych se
> obaval problemu se slabsi lokalizaci (?) a horsi podporou
> (Mandrake je mezi uzivateli mene rozsireny nez treba RH
> nebo SuSE).

Obavate se naprosto zbytecne! Balicky jsou vetsinou kompatibilni, neni
problem nainstalovat na RH balicek z MDK a obracene.

Lokalizace je takova, ze pri vypusteni verze 8.0 bylo hotovo 98%
prekladu vsech konfiguracnich nastroju pro MDK. Tento stav je dan tim, ze
nebylo presne znamo, kdy bude verze 8.0 vypustena. Stejne by to ale nebylo
moc platne, protoze jisty cas existuje freeze stav, kdy se jiz nove veci
nepridavaji, pouze se odladuji stavajici.

Zaregistroval jsem negativni ohlas na stav prekladu u iniscripts, kdy je
cast prelozena a dalsi cast jiz je v anglictine. To je jiz samozrejme
prelozeno.

Jinak po instalaci pro ceske prostredi funguje klavesnice, fonty atd.

Pokud je ma dany program prelozene hlasky, napr. tar nebo dalsi, je
samozrejme zahrnut v distribuci stejne jako napriklad v RH 7.1.

Mensi problem je s fonty pro XFree, kdy v konfiguracnim souboru
jsou nejdrive fonty iso-1 a az nasledne dalsi. V dalsim prispevku poslu
reseni tohoto mensiho problemu.

S tou podporou je to podle meho nekdy lepsi i nez v RH, ostatne tento
tyden jsem sem posilal reseni problemu instalace na radic AIC7xxx, kdy je
soucasne pouzito CDROM a disk, coz zpusobovalo problemy.

R.V.