ATAPi a SCSI zip mechaniky v Linuxe RH5.2

Marian Cigas hw1 na AURUS.SK
Pondělí Květen 7 09:19:50 CEST 2001

Ano, skusil. Tu scsi emulaciu som skusal preto, lebo som si myslel, ze
vyriesim prave tento problem.Tie vypisy su rovnake pre ATAPI aj pre
SCSI-ATAPI emulaciu.

Dospel som k zaveru, ze scsi a paralelna zip mechanika (teda zariadenia,
ktore nepouzivaju IDE radic na doske) pristupuju k zip mediu korektne.

A este co sa tyka problemu 95/96 cylindrov. Presne tato situacia sa da
nasimulovat na ATAPI mechanike pouzitim jumpera tak, aby bola mechanika bud
master-A, alebo slave-A. To sa dosiahne zapojenim stredneho jumpera (je to
popisane priamo na mechanike. Na doske, kde mi ATAPI mechanika chodila
korektne som zapojenim tohto jumperu dosiahol problem, ktory popisujem. Na
doske, kde chodila mechanika nekorektne, bolo jedno, ci je ten jumper
zapojeny, alebo nie. Spravala sa vzdy rovnako nekorektne (95 cyl.)

Jednoznacne viem tento stav nasimulovat na zakladnej doske DTK PRM0080I-E1,
revizia RC a vyssia. S biosom verzia 3.15 chodi zipka na tejto doske
korektne, s biosom verzia 3.18 sa uz sprava tak, ako som popisoval (mam tu
dosku u seba v pocitaci).

maro