Ztrata FS

Miroslav Petricek mirek na petricek.cz
Pondělí Květen 7 17:23:33 CEST 2001

Dobry den,

podarilo se mi zajimavym zpusobem prijit o FS.

Nejprve jsem vyjmul disk s nainstalovanym RH7.0 se standardnim
jadrem a prenesl jsem jej na chvili do jineho pocitace, kde jsem
z neho normalne nastartoval a chvili bez problemu pracoval. Kdyz
jsem jej pak vratil do puvodniho stroje, tak system opet n
nastartoval, ale po pul hodince bezproblemoveho provozu bez zjevne
priciny zatuhl a jiz nenastartoval - zavadeni konci s hlaskou:

ide0(3,1) couldn't mount because of unsupported optional features

Pokud vyzkousim nastartovat z jineho disku a na poskozenou oblast
pouzit e2fsck tak dostanu hlaseni:

filesystem revision too high while trying to open /dev/hda1

Napadlo me, ze je poskozeny superblok, ale ani (-b 8193 nevede
k cili - Bad magic number....)

Takto se chovaji vsechny ext2 svazky, ktere byly v okamziku
padu systemu namountovane - reiserfs prezila a nenamountovana
ext2 take.

Stalo se mi to uz podruhe a docela by me zajimalo cim to muze byt
a jestli existuje nejaka nadeje na obnoveni dat.

Miroslav Petricek