Antialiasovane fonty, video

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Květen 9 08:16:20 CEST 2001

On Wed, May 09, 2001 at 12:10:41AM +0200, Jan Houstek wrote:
> 1) Posledni dobou se hodne mluvi o antialiasovanych fontech. Zda se mi to
> jako fajn vec, ale funguje to i mimo KDE, pokud ano, jak?

Oficialne je to zatim jenom v KDE2. Resp. umi to XF4 server, ale
vyuziva to zatim jenom KDE2.

Objevily se i ukazkove vyvojove (nestabilni) upravy Mozilly a Nautila,
ktere rovnez pouzivaly AA. Myslim, ze momentalne se pracuje na podpore
AA v GTK (ale netusim, jak je to daleko, treba uz to maji ...).

[ 2) Jak rozchodit S3 Trio 3D s XF4 ? ]

> 3) Existuje nejaka sance, ze na teto karte se bude dat prehravat plynule
> DivX? Procesor je Celeron 366. (Pozn.: Me legalni! Windows 95, ktere jsem
> dostal s pocitacem, to zvladaji.) Zkousel jsem spoustu veci (hlavne
> avifile + aviplay), ale pokazde se stejnym vysledkem: video bezi, prehrava
> se, ale je to spise slideshow nez film.

Bez hardwareove akcelerace (podpory "xv") v XF4 to lepsi nebude.
Kazdopadne u karet, s kterymi s XF4 jede "xv", se DivX prehrava jeste
rychleji nez ve win9x (akockoliv to jede pres win32/codec :). Na
druhou stranu karty, ktere samy umeji MPEG, tak pod w9x prehravaji
video lepe ...

Nejlepsi zkusenosti s kvalitou videa mam s prehravacem MPlayer.

--
   Martin Mačok
  underground.cz