SSH tuneling zazatecnik

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Středa Květen 9 17:48:43 CEST 2001

On Wed, May 09, 2001 at 11:33:07AM +0200, Zkoumalek wrote:
> Dobry den.

> Mam nasledujici problem. Rad bych se z domova pripojil na pocitac v praci.
> Doma mam WinNT, v praci take. V ceste mi stoji Linuxovy pocitac.
> Na linuxu mam ucet a pristup pomoci SSH. Na pocitaci v praci jsem si
> nainstaloval telnet - nevyhovovalo. Proto jsem si tam nainstaloval
> ssh, bohuzel WinSshServer je SSH2, na linuxu je SSH1 klient,
> takze se nemohu na pocitac prihlasit. V praci mam ted VNC, z Linuxu
> je vnc pristupne. A mam otazku. Mohu nejak pomoci SSH z domova
> protunelovat a pripojit se na muj port u VNC v praci tak,
> [...]

a) Predpokladejme, ze povazujete VNC za dost bezpecne pro spojeni
   z toho linuxu na vas pocitac v praci. Potom doma reknete:

   ssh -L 5907:windowsi_pocitac:5900 username na linuxi.server.cz

   Tim 5900 si nejsem uplne jistej, ale tam by proste melo byt
   cislo display na tom windowsim stroji (mozna tam je 0).
   Tech 5907 je fiktivni display (ten port na vasem pocitaci doma
   musi byt volny).

   Mohlo by byt jeste treba protunelovat port 5807:wind:5800,
   tam je IMHO ten HTTP server pro stazeni appletu. Jen byste pridal dalsi -L.

   No a ve finalni fazi pustite vncviewer localhost:7 a jste tam.

b) Chcete ssh spojeni i mezi linuxem a windows (pak to bude zabavnejsi :-)),
   IMHO byste mohl zkusit protunelovat SSH2 spojeni pres SSH1 kanal k serveru
   a na te SSH2 lince nastavit portforwarding. Je to trochu pres koleno,
   ale chodit by to melo...

Pekny den
--
Vaclav Stepan