END: Re: nase reakce na Microsofti reklamu

Oto 'tapik' Buchta tapik na neo.cz
Středa Květen 9 18:24:54 CEST 2001

Pavel Kankovsky wrote:

> On Wed, 2 May 2001, Oto 'tapik' Buchta wrote:
>
> Zvlastni, ze to ale vyzniva ve smyslu "Kdyz si nekoupite MS Windows,
> tak pujdete brucet." (Ne "kdyz ukradnete...", ale rovnou "kdyz si
> nekoupite...")

Souhlasim s tim, ze to tak vyzniva. Nejsem zastancem M$ a Juru Devateho
znam od mala a vim, jaky je to piiiiiiiip (radsi cenzurovano),
ale presto si nemyslim, ze to bylo primarni. Navic jsem delal anketu
mezi svymi nejblizsimi a znamymi (Kacenku jsem vynechal),
jak pochopili danou reklamu. priblizne 95% (19 z 20 :-) )
To pochopili jako "ukradnete", nikoli "nekoupite".
Muze to byt dano take tim, ze zadny z nich neni odbornik na Linux,
prestoze o tomto OS vedi ci na nem dokonce pracuji.

> Proc? Pisatel se zrejme domnival, ze by takove veci OS mel umet. A ja si
> to myslim take. Nebo se uz vyjadrovani nazoru tohoto typu take dostalo na
> cernou listinu politicke korektnosti? ;)

To samozrejme ne. Ale v odpovedi na otazku CO JE TO XY? Bych ocekaval
definici, nikoli "podle mne je to todle...." Kdyz to budu hnad do extremu,
tak muzu rict:
"Hokej? Podle mne je to to, co hraju ogari
  z drevjenyma klackama na zimnim stadione Ludka Cajky. Musi byt agresivni,
musija jit do tela, musija hrat z perfektnima dresama, najlepsi, kdyz
budu modrozlute barvy,..."

Jaky je rozdil v tom, co jsem tu napsal a v tom, co napsal pan Olsak?

Oba dva jsme do definice vlozili sve emoce.

Jak by na otazku "Co je to OS?" odpovedel clovek, ktery ma doma PC, v
kancelari PC,
jedine sitove spojeni je pomoci modemu, doma pari FIFA a Rally a Grand-Prix
a v praci busi ve Wordu, Excelu, jako planovac pouziva Outlook?

Jako o planovaci uloh by hovoril o Outlooku, jako o sitovem spojeni by
hovoril
o MSIE, jiste by se zminil, ze OS je software, ktey umoznuje spoustet MS
Office
a pomaha mu pri praci se slozkami, mely by byt podporovan vyrobcem jeho
hardware, ...

Jedine, v cem by souhlasil s panem Olsakem je multitasking.

Dost by mne zajimalo, co by na tuto debatu rekli vyvojari Javy? JVM je
de facto take OS.
Nikde preci neni receno, ze nelze napsat bootujici JVM.

> Uz radsi mlcim...

Ale jo, radsi to skonceme. Bojim se, ze tento thread uz je stejne hodne
OT a out-of-date.

Co tedy rici na zaver?
M$ reklama je pekne perverzni.
Vyvor CZLUGu udelal velmi razantni krok, ktery je minimalne z 90% perfektni.
Je sice trosku kontroverzni, coz ma ale tu vyhodu, ze se kolem nej muze
na verejnosti rozvirit silna debata, coz muze jedine prospet
zviditelneni tohoto clanku.
--
Oto 'tapik' Buchta , tapik na neo.cz