Samba a zmena hesla uzivatele z WIN

Petr Poláček petr.polacek na hus.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Květen 10 10:17:13 CEST 2001

Zdravim,

Mam takovy dotaz ohledne moznosti zmeny hesla uzivatele z windows. Prosel
jsem archiv a dokumentaci, ale bud jsem to prehledl, nebo jsem to prehledl :-)

Jde mi o to, ze kdyz jsem tu mel NT4 server a uzivatel ve WIN95/98 chtel
zmenit heslo, jak do Win , tak k serveru, spusti Ovladaci panely / Hesla. Tam
vybral Zmenit heslo do windows, zatrhl i Sit Microsoft a heslo se zmenilo jak
na lokale, tak na serveru.

NT jsem asi pred rokem nahradil RH Linuxem 6.1 CZ se Sambou 2.0.5a. Vse co
jsem dosud potreboval jsem nekde nasel, ale u tech hesel jsem narazil. Docetl
jsem se jen o moznosti nejak vzdalene spoustet smbpasswd ze serveru.

Chtel bych se tedy zeptat, jestli je nejak mozne menit heslo k serveru pres
ovladaci panel z Windows tak, aby se zaroven zmenilo i heslo do Windows, nebo
s pouzitim toho smbpasswd, ale aby zmenil heslo jak na server, tak zaroven i
na lokalni masinu?
Jde o to, aby uzivatel menil obe hesla naraz a na jednom miste.

Jeste neco ke konfiguraci. Samba je PDC a stanice se do te domeny prihlasuji.
Security=user a encrypt passwords=yes

Diky predem za radu, nebo nejake odkazy.

--

Petr Polacek
Spravce IS na FU v Hustopecich