Startovací scripty (joke)

Pátek Květen 11 21:47:16 CEST 2001

On 27 Apr 2001, Pavel Janík wrote:

> mohl bych se zeptat, v jakém standardu je napsáno, že linuxová distribuce
> musí implementovat tento příkaz? V LSB (http://www.linuxbase.org/) o tom
> bohužel není ani slovo. Nicméně v sekci Installation and removal of init.d
> files http://www.linuxbase.org/spec/gLSB/gLSB/initsrcinstrm.html je napsáno
> něco, co mi zase nefungovalo na distribuci, kterou popisujete Vy. Můžete mi
> to vysvětlit? Díky :-)

Pavle, tohle je skutecne narazka za kazdou cenu. Na zminene adrese se
skutecne pise o jakemsi skriptu, ktery v RH neni, ale take se tam pise, ze
chkconfig v RH poskytuje vice komfortu a tudiz neni potreba se o toto tema
otirat. Nevidim v tom textu nic, co by nejakym zasadnim zpusobem
odporovalo soucasnemu stavu (jsou tam zmineny obe varianty).

Je tam doslova napsano:

...This can be done by the package installer. During the package's
postinstall script, the program "/usr/lib/lsb/install_initd" to
configure...

Pokud umim dobre anglicky, slovicko "can" neznamena ani "should" ani "have
to" ani nic jineho podobneho. Nasledna veta se evidentne poji k
predchazejici. Zminka o existenci chkconfig je v dalsim odstavci.

Doufam, ze se zase "spravedlive" rozcilis, ze kdosi bezduvodne utoci na
SuSE (resp. jakoliv jiny subjekt, produkt, objekt ci osobu s ni spojenou).

BTW: nahradit chkconfig skriptem s "exit 0" je opravdu originalni zpusob,
jak se od RH (resp od ostatnich) odlisit. Myslim, ze vice spoluprace by v
tomto pripade mezi distribucemi bylo vice nez zahodne. Bohuzel - RH nemuze
prejmout Vase konfiguracni nastroje (treba YaST), protoze neni volne k
dispozici (AFAIK). Opacne to lze, ovsem pro SuSE by to asi nebylo dost
sexy. Skoda. Skoda pro nas pro vsechny. Budem muset dokola vynalezat kolo.

Opravdu opet hodnotna diskuze... :-(

--
                        Milan Kerslager