dva servery

Mojmir Motycka mm na worldmail.cz
Pondělí Květen 14 07:32:15 CEST 2001

> Reseni o kterem pisete je sice zajimave, ale asi tezko
> realizovatelne. Resp.
> prechod jednoho serveru na druhy v dobe vypadku - udelat si
> skriptik, ktery
> bude kontrolovat funkcnost druheho serveru, kdyz ma vypadek,
> tak zmenim IP
> stroje, to by slo. Ale nejak mi neni jasny, co by to delalo,
> kdyz by puvodne
> vypadly stroj opet najizdel s puvodni IP. Mame tu neresitelny
> konflikt.

To neni neresitelny konflikt, pouze je nutno vyresit to, aby to co uvadi
DNS nebyla primarni adresa serveru. Pokud budou mit oba servery jinou
primarni adresu (pro priklad  Server A 10.0.0.1 a server B 10.0.0.2, tak
se "ostremu" serveru  (treba A)priradi na kartu jeste sekundarni adresa
treba 192.0.0.1. Pak se servery kontroluji navzajem skriptem pres
primarni adresu. Pokud spadne "ostry server" tak si ten druhy priradi
stejnou sekundarni adresu stane se "ostrym" a jede se dale. Pokud ten
prvni najede, tak ma pouze svoji primarni adresu a povedomi o tom, ze
kolega jede. Kdyz kolega spadne, tak si spriradi sekundar a tak dokola.
Pouze po soucasnem odstaveni obou je nutno nejlepe rucne urcit, ktery je
primar a dat mu sekundarni adresu.
(Ty cisla IP neberte vazne - jsou jen pro ilustraci)

--
Pěkný den
                         Mojmír Motyčka