Kdo mi to loupe pernicek

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Pondělí Květen 14 22:07:16 CEST 2001

Linuxovy server se spoustou webu. Perl, PHP, Postgres, Maily, FTP...

Nekolikrat denne se stane ze vyleze zatez velmi vysoko.

  8:18pm  up 17 days, 11:44,  1 user,  load average: 29.74, 11.66, 4.98

Bezne to byva pod jedna.
Napsal jsem si skript, dal ho do crona a ten kazdou minutu kontroluje
zatez a jakmile preleze pres 5 posle mi mail s vystupem techto prikazu:

ps axuw
apachectl fullstatus
uptime
free

Ale nevim, co zvlastniho mam hledat. Muzete mi prosim nekdo poradit
nejakou metodu jak najit zlobivy proces?

RAM je volne vzdy alespon 10MB, procesor bezi tak max. na 5 procent.

U nekterych procesu je status D pokud to dobre chapu, tak je to cekani
na nejakou neprerusitelnou operaci (disk)? To by mohlo byt ono, ze?

Existuje neco, co by dalkove simulovalo neco jako HD led? Nejaka
utilita zobrazujici procentualni vytizeni HD?