samba a sdileni CD

David Tok <tok@fact4web.cz> theo na fact4web.cz
Úterý Květen 15 08:29:42 CEST 2001

On Tue, 15 May 2001, Veros Kaplan wrote:

: David Tok <tok na fact4web.cz> wrote/napsal:
::
:: On Mon, 14 May 2001, Ludek Finstrle wrote:
::
:
:: :Ja to mam pomoci pre exec a post exec (mount, umount) a celkem to chodi
:: :pekne. Jedina nevyhoda je, ze se musi vzdy toto sdileni pripojovat jako
:: :disk. Kdyz se na to jde pres okolni pocitace, tak pak trva +-15 min, nez
:: :se cd-cko/zipka odmountuje (zmenu v registrech jsem nenasel).
::
:: resim to stejne. Windows si zamknou CD mechaniku a opravdu 15 min nepusti
:: => samba ji neumoutne. Mozne reseni je ve Windows:
:: net /use del \\server\\cdrom
:
:   Já jsem tohleto vyřešil před dead time = 2 (pro ZIPku, ale to se moc
:neliší). Samba uživatele po dvou minutách odřízne. Vzhledem k tomu, že
:veškeří Windowsoví klienti se při neúspěchu pokouší znovu připojit, tak
:to více-méně funguje.
:
:   Mnohem víc mne zajímá jak to vyřešit pro více uživatelů s
:   preexec = mount
:   postexec = umount
:
:   Problém je v tom, že po připojení prvního uživatel se to může pokusit
:připojit i jiný uživatel a mount pro něho spadne.  Pokud se to bude
:ignorovat, co potom udělat při odpojení prvního uživatele.
:   Napadá mne řešení přes automounter, ale do toho se mi moc nechce. Má
:to někdo vyřešené nějak inteligentněji?
:
:S pozdravem
:
:Věroš Kaplan

Myslim, ze zalezi jakym zpusobem chcete k mechanice pristupovat, jestli
jeden namoutnuje a vsichni ctou (a muzou umoutnout), nebo jeden namoutnuje
a cte pouze on... Myslim, mozna by stacila vhodna (vypecena) uprava
/etc/fstab. Myslim, tim ze by se cdrom mountoval pod nejakym
specialnim uzivatelem (skupinou)...

--

David Ťok
programator