5 otazek

Jiri Mlika jmlika na volny.cz
Úterý Květen 15 21:13:31 CEST 2001

     Dobrý den

     Děkuji Vám za Vaši kvalifikovanou a vyčerpávající reakci na můj dotaz.
Zkuste prosím pochopit, že programování v C/C++ není zrovna to, čím se
momentálně zabývám. Přiznám se, že netuším co se děje kolem vývoje
kompilátoru. Pro mě jako pro uživatele je důležité, abych na svém počítači
mohl spouštět software, který potřebuji. Vzhledem k tomu, že software je
často šířen formou zdrojových kódů, nezbývá mi nic jiného než kompilovat.
Což pro mně znamená ./configure; make; make install.
     Po přechodu na nový kompilátor pozoruji problémy při překladu
aplikací. Dokonce sami autoři programů (např. avifile) uvádějí
nekompatibilitu svého kódu s tímto kompilátorem. Jistě pochopíte, že to pro
mě představuje problém. Bohužel jej neumím vyřešit.
     Jsem rád, že jste se zmínil o problému binární kompatibility. Když
jsem se poprvé dozvěděl o tomto probému, byl jsem velice zklamán.
Předpokládal bych, že knihovny budou mít standardní formát. Obcas
programuji v Delphi a využívám dynamicky linkované knihovny, o kterých ani
nevím v čem jsou napsány a jaký kompilátor je přeložil (samozřejmě se
nejedná o knihovny, které by měly nějaké objektové rozhraní, pouze funkce).
Flamewar samozřejmě nechci.

     S pozdravem
                               Jiří Mlíka