5 otazek

Úterý Květen 15 23:21:04 CEST 2001

On Tue, 15 May 2001, Jiri Mlika wrote:

>      Jsem rád, že jste se zmínil o problému binární kompatibility.
> Když jsem se poprvé dozvěděl o tomto probému, byl jsem velice zklamán.
> Předpokládal bych, že knihovny budou mít standardní formát.

To take maji. Jenze jeste musi byt nejak zajisteno, ze si budou vsechny
zucastnene casti kodu rozumet, tj. budou mit stejny nazor na to, jak
vypadaji pouzite datove typy, jak se predavaji parametry, jak se pouzivaji
registry, apod. To je prave to ABI (Application Binary Interface, jestli
se nepletu). Pro C++ zadne ABI specifikovano neni. Pro ciste C je
(minimalne je definovano "tradici") a celkem funguje (nerikam, ze nemohou
byt problemy, ale neni to tak tragicke, jak to mohlo vyznit).

> Obcas programuji v Delphi a využívám dynamicky linkované knihovny, o
> kterých ani nevím v čem jsou napsány a jaký kompilátor je přeložil
> (samozřejmě se nejedná o knihovny, které by měly nějaké objektové
> rozhraní, pouze funkce).

To mate stesti, ze jste na nejmenovane platforme jeste nenarazil na
nekompatibilni dllko (ubezpecuji, ze lze vyrobit velice snadno).