5 otazek

Michl Ladislav xmichl03 na stud.fee.vutbr.cz
Středa Květen 16 00:07:18 CEST 2001

On Tue, 15 May 2001, Pavel Kankovsky wrote:

> [...]

binarni kompatibilita je "okrajovy" problem ve svete otevreneho
zdrojoveho kodu. je nutno ji udrzet jen do te doby, nez se pomoci
stavajich nastroju podari prelozit nastroje nove.

> To take maji. Jenze jeste musi byt nejak zajisteno, ze si budou vsechny
> zucastnene casti kodu rozumet, tj. budou mit stejny nazor na to, jak
> vypadaji pouzite datove typy, jak se predavaji parametry, jak se pouzivaji
> registry, apod. To je prave to ABI (Application Binary Interface, jestli
> se nepletu).

je to tak, (vsimli jste si, jak zridka se tenhle clovek plete? :)) vice je
tady:
    http://www.sco.com/partners/developer/devspecs/
    http://www.linuxbase.org/spec/refspecs/

> Pro C++ zadne ABI specifikovano neni. Pro ciste C je (minimalne je
> definovano "tradici") a celkem funguje (nerikam, ze nemohou byt
> problemy, ale neni to tak tragicke, jak to mohlo vyznit).

to muze byt do jiste miry vyhodou, ale prisne drzeni zpetne kompatibility
je vetsinou na zavadu... (real mod procesoru intel, directx, apod. jsou
snad dostatecne odstrasujicim prikladem)

> To mate stesti, ze jste na nejmenovane platforme jeste nenarazil na
> nekompatibilni dllko (ubezpecuji, ze lze vyrobit velice snadno).

:) ...a uz se moc tesim na C# ;)

dobrou noc,
--laďa