Iptables - please help me

benco benco na acid.sk
Čtvrtek Květen 17 13:43:52 CEST 2001

zdravim

> To, ze Netfilter nahrazuje stary kod firewallu v kernelu 2.2, a je
> spravovan novym programem IPtables (namisto IPchains) chapu asi dobre.
> Avsak co mi neni jasne je user-level program "IPtables". Jednak se necha
> stahnout iptables-1.2.2.tar.bz2 v nemž je nejaky program IPtables, a jednak
> mohu pri kompilaci kernelu zvolit podporu pro IPtables a dalsi veci.
                                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
nemozem si pomoct, ale v konfiguracii kernelu nic taketo nevidim...
paketovy filter obsiahnuty v 2.4 kerneloch sa vola netfilter...

>      Jaky je mezi tim rozdil?

iptables je program, pomocou ktoreho sa nastavuje netfilter..
cize je to o tom istom ako ipchains na 2.2 kerneloch

>      Co z toho nahrzuje user-level program IPchahins?
>      Kde mohu najit vice informaci ohledne instlace noveho typu firewalu?
>      (na strankach netfilter.samba.org je sice nekolik Howto, ale popis
> moznosti, ktere se mohu pouzit pri kompilaci kernelu s firewallem ne.)

skuste pouzit googla, najdete kopec relevantnych materialov od
jednoduchych navodov az po hotove skripty na nastavenie
filtrovacich pravidiel...

> Zkousel jsem zkompilovat kernel 2.4.4 s podporou IPtables jako modul. Kdyz
> jsem se vsak pokusil zavest tento modul (ip_tables) tak mi system nahlasi
> nasledujici:
>      unresolved symbol nf_unregister_sockopt
>      unresolved symbol nf_register_sockopt.
>
>      Vite nekdo z Vas ktera cast kernelu exportuje tyto symboly? co jsem
> mel jeste zvolit?

tak toto naozaj neviem, mozno ste zabudli vykompilovat niektory
z modulov..myslim, ze minimalne potrebujete moduly ip_tables a
iptable_filter...

> Velmi dekuji za jakoukoli pomoc.

benco

[benco]       benco na acid.sk       IRCNet, #sklug
public GnuPG key on http://www.acid.sk/mykey.asc