ps2pdf a ceske znaky

Erik Caha caha na chemi.muni.cz
Pondělí Květen 21 20:37:50 CEST 2001

On Mon, 21 May 2001, Dan Ohnesorg wrote:

> Date: Mon, 21 May 2001 19:49:24 +0200 (CEST)
> From: Dan Ohnesorg <dan na feld.cvut.cz>
> To: linux na linux.cz
> Subject: Re: ps2pdf a ceske znaky

> Musite pouzivat postscriptove fonty. Pokud pouzivate jakekoliv jine,
> neskonci to dobre.

Ja ziju v domeni ze u PDF je jedno jaky pouziju font, ale jen konverzi
program nedokaze spravne prevest metriky do formatu pouzivaneho v PDF.

Viz neco z manualu k ps2pdf:

ps2pdf will sometimes convert text to high-resolution bitmapped fonts
rather than to embedded outline fonts.  This will occur when the
PostScript file uses Type 3, CIDFontType 1, or CIDFontType 4 fonts, or
Type 0 fonts that reference any of these; it may also occur in some cases
if the input file uses fonts with non-standard encodings, or in some other
rare cases.

Hadam ze typicky problem jsou cscm* fonty z csTeXu (tusim postscriptove
:)) (to je myuslim reseno v konferenci cstexu) a ruzne
Helvetica-EuropeanBuhViCoJeste od velkeho Billa.

Jeste by bylo dobre vedet jestli jedine co mate k dispozici je postscript,
nebo treba i dvi. Z dvi generuje solidni PDF dvifpdfm. Pripadne odkud je
to postscript (nekde v hlavicce se to najde). Jestli je od Billa tak se
resi nejak pomoci freetype-utils a nejakych parametru pro ps2pdf. Zakladem
je vsak mit up-to-date ghostscript.

			S pozdravem
					Erik Caha