Problem s volnym mistem

mgr Jan Obdrzalek obdrzalek na zoom-int.cz
Středa Květen 23 14:51:22 CEST 2001

> Kdyz si prikazem df -h zobrazim, kolik mam na disku
> mista, napise mi, ze mam celkem 912 MB, zabranych
> 866 MB a volne misto nemam zadne. Kde se stratilo
> tech skoro 100 MB ?

Filesystem ma "stranou" nejaky diskovy prostor pro roota,
aby se nestalo, ze nejaky uzivatel necim zabere posledni
volne misto na disku a root pak nebude moci pracovat.

Tento "utajeny" diskovy prostor se nezobrazuje v df, takze
uzivatel se muze dostat s volnym mistem az na nulu, v df
uvidi nulu a nebude moci nic dalsiho zapsat. Root sice taky
uvidi nulu, ale bude stale jeste schopen vytvaret nove
soubory a psat do nich.

Da se to ovlivnit nejakym parametrem pri formatovani, kdy
lze nastavit pocet takto "skrytych" bloku, napriklad na
nulu. (Doporuceno u disket ;-)

--
Zdravi
    mgr Jan Obdrzalek