Konflikt Ucitelka-Regularni vyrazy

honza.linuxconf honza.linuxconf na atlas.cz
Středa Květen 23 20:50:06 CEST 2001

Nazdarek

mam takovej malikej problemek. Nedavno jsem se tady dotazoval na regularni
vyrazy. Dostalo se mi dosti odpovedi. Timto vsem dekuji. Diky tomu jsem se
to plne naucil. Po pisemce na RE jsem se dostal do maleho konfliktu s
ucitelkou. Ona tvrdi ze RE jsou ve vsech pripadech stejne. Ja zase tvrdim to
ze napriklad v perlu jsou RE trochu jine jak ve VI. Nebo pri sve studii jsem
cetl ze v egrep a fgrep neumi s nekterymi RE pracovat. Kdo ma vlastne
pravdu??

ech. myslim si ze ja... :)

Docela by mne jeste zajimalo jestli jsou jeste v nejakych jinych programech
odlisnosti.

ech jeste takova malicka drobnustka na konec.
Kdyz jsem studoval materialy Pavla Satrapy - Regularni vyrazy (GOOD WORK)
nasel jsem drobnou chybku v jednom zapisu, byl tam tenhle priklad

uživatel:heslo:UID:GID:vlastní jméno:...

prevest na

<A HREF="/~uživatel">vlastní jméno</A>

Kýženým substitučním příkazem, který to zařídí, je
s/\([^:]*\):\([^:]*:\)\{3\}\([^:]*\).*/<A HREF="/~\1">\3<\/A>/
                                                ^^ - tu je chybka chybej tam
lomitka

objevilo se to tam asi dvakrat.
chtel jsem to poslat i autorovy ale jaksi jsem si nemohl vzponenout
na email. Uz jsem ho nasel.

S podravem %s/honza/Honza/g

citatek na konec: Unix bez regulárních výrazů je
jako sex bez partnera/partnerky. Dá se to používat,
ale člověk o cosi zásadního přichází.
 PS:^^^^ tohle jsem pripsal na konec pisemky. Ucitelka
na mne koukala jako na blazna :0]