sitovani (mailovani) pod linuxem

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Pátek Květen 25 13:32:47 CEST 2001

Hezky den vsem.

Nevite nahodou nekdo o nejakem odkazu nebo strucnem navodu (podle
moznosti v cestine) ktery by zacatecnika vice zasvetil do pojmu jako
sendmail, qmail, fetchmail, postfix, ..... ?

Jde o to, ze linux pouzivam jako desktop.
Mailovani mi funguje pod sendmailem, ale myslim ze pro pracovni
stanici je to zbytecny obr resp. bezpecnostni problem.
Stejne maily posilam/prijimam pres smtp/pop3 server na
ktery se mailovy klient musi nedrive pripojit.
Rovnez - jak jsem cetl nejsem sam - se soustavne koukam
po nejakem programku ktery by mi nahradil (pro mne) neprekonany
Pegasus Mail.

Jestli se nemylim, peji se tady chvalozpevy na mutt. Chtel bych jej
tedy take zkusit, ale v prispevku od p. Cepla se uvadi kombinace
mutt/postfix/fetchmail, takze by mne zajimala funkce jednotlivych
soucasti (filozofie unixu ma neco do sebe, ale prokousat se tim ...).
Koukal jsem se na domovske stranky jednotlivych programu ,
ale pripada mi ze vsechny delaji totez. Vim ze to tak asi nebude,
proto bych si rad "rozsiril obzory" a dozvedel se neco vic.
Jen jaksi tapam po zacatku.
Mozna se to vse potrebuje jenom ulezet ...

Co bych mel tedy pouzivat abych zbytecne nezatezoval system,
nemel veci duplikovane, mel co nejmene nabouratelny pocitac
a pritom mohl bez problemu cist maily/newsy (treba prave muttem)?
Jen pro uplnost - mam RH6.2cz a pouzivam ho jako pracovni
stanici (programovani, psani, obrazky a pod.)

Dekuji za kazde nakopnuti.

Petr