Preklad jadra

Pátek Květen 25 15:09:49 CEST 2001

> Proste to musite pouzivat tak, jak je to udelane a ne to pouzivat tak, jak
> si sam myslite (protoze to je zkratka omyl).

	Uznavam, ze ve slovickareni mate tentokrat pravdu, pro Vasi informaci
make mrproper udela rovnez (automaticky) make clean, nevim ve ktere
verzi jadra bylo make mrproper pridano, pouzil jsem ho jednou v zivote a
jako vedlejsi efekt bylo to, ze mi smazal nastaveno konfiguraci .config
(uznate, ze jadro 1.2.X na 386DX se 4 MB RAM nebylo to prave orechove a
ze nastaveni pres make config (make menuconfig myslim jeste rovnez
neexistoval) zabralo nejakou tu minutu (desitku)).

	V README je pro instalaci skutecne receno to, ze se ma dat: cd linux
(predpoklada se ze pwd je /usr/src) a pak make mrproper. V tomto mate
pravdu, nicmene pro druhou informaci NIKDY V ZIVOTE po rozbaleni (a ani
nove jadro 2.4.4. nepotrebuje) jadra jsem nemusel delat make mrproper,
stacilo VZDY pro korektni sestaveni jadra (po jeho rozbaleni a
nalinkovani /usr/src/linux -> <patricna verze>) cd /usr/src/linux, make
xconfig | make menuconfig, make dep;make bzImage;make modules;make
modules_install. kernel-source-2.4.2-2*.rpm je prvni priklad na ktery
jsem narazil (i u RH 6.2. a krnl 2.2.14-XY? neni nutno po rpm -i
kernel-source;make mrproper davat!) a je opravdu hodne zvlastni, ze
zrovna a opet pouze RH zavadi jine moresy nez na ktere jsou admini
zvykli... - proc teda primo v .spec balicku neni to volani make
mrproper? Proc se to musi slozite dozvedet administrator, ze si RH zase
neco vymyslel?

PS: Pro informaci, linuxova jadra si zasadne prekladam sam a to uz od
kernel version 1.0, takze ten vyvoj prekladu mam trochu zmapovany a
originalni Linusova jadra se chovaji stale stejne (i ta nejnovejsi) -
tj. tak jak jsou administratori zvykli, ne jak si RH zase vzpomnel. Red
Hat distribuci mam rad, myslim si, ze je velmi kvalitni, ale obcasne
(bez upozorneni v dokumentaci) vystrelky stoji cas IMHO nejenom mne...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno