Preklad jadra

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Pátek Květen 25 17:18:53 CEST 2001

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

>	V README je pro instalaci skutecne receno to, ze se ma dat: cd linux
>(predpoklada se ze pwd je /usr/src) a pak make mrproper. V tomto mate
>pravdu, nicmene pro druhou informaci NIKDY V ZIVOTE po rozbaleni (a ani
>nove jadro 2.4.4. nepotrebuje) jadra jsem nemusel delat make mrproper,
>stacilo VZDY pro korektni sestaveni jadra (po jeho rozbaleni a
>nalinkovani /usr/src/linux -> <patricna verze>) cd /usr/src/linux, make
>xconfig | make menuconfig, make dep;make bzImage;make modules;make
>modules_install.

To jsou zbytecne silna slova. Jednak Milan rozhodne nemuze za to, jak RH
bali zdrojaky jader do rpm balicku, jednak (pokud skutecne mate takovou
zkusenost s Linusovymi jadry) jste tedy musel prekladat jadra z tarballu
(protoze Linus jadro jinak nez v tarballu ne). A tady je postup
jednoznacny: make dep; make clean; make bzImage; make modules; make
modules_install; make bzlilo.
Make bzlilo je jen alternativa (ktera se mi zalibila), kterou asi
nepouziva kazdy. O make mrproper se v kernel-traffic mluvilo a zminka
byla i ve vytahu na linuxworldu. Kazdopadne, pokud prekladate jadra ze
src.rpm balicku, pak je treba dodrzet postup "balitele". A
clenan/mrproper snad nemusite pouzit jen tehdy, pokud jste prave vybalil
zdrojaky a nehrozi nebezpeci "primichani" starych binarek z predchoziho
prikladu. Ja osobne davam clean vzdy a mam klid.

Hezky vikend.

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz