Nasobeni na prikazovem radku

Michal Weinfurtner weinfurt na securities.cz
Pátek Květen 25 16:50:44 CEST 2001

Pavel Trubl wrote:

> Dobry den,
> narazil jsem na tuto 'zahadu':
>
> # TEST=`expr 2 * 3` ; echo $TEST
> expr: syntax error
>
> Scitani, odcitani a deleni je v pohode, ale nenasobi to...
> Jak by to melo vypadat? Cetl jsem clanek na root.cz, ale tam pisou znak
> pro nasobeni normalni hvezdicku, kterou mi to nebere.
> Jako shell mam nastaveno /bin/bash

# TEST=`expr 2 \* 3` ; echo $TEST
6
#

Vcera jsme se tu o tech hvezdickach v selu dohadovali  ( v jine souvislosti ).
Shel proste jak najde hvezdizku tak ji nejprve nahradi nazvy souboru v
aktualnim adresari a pak teprve to cele preda prikazu expr. Musite tedy
hvezdicku chranit pred expanzi shelem znakem backslash !!

Michal