instalace programu

Petra Volna petra.volna na post.cz
Sobota Květen 26 12:57:17 CEST 2001

On Saturday 26 May 2001 04:57, you wrote:

| Pokud to chcete udelat takhle, tak potrebujete vzdy vedet, kterym prikazem
| se to spusti. Treba si prohlednete instalovane rpm pres spravce balicku.

Ok, ale to je prave to, co bych nerada - protoze to je na dlouho a trochu
jsem predpokladala, ze by to melo fungovat nejak automaticky (tzn. co se
nainstaluje, udela nekde ikonu - nejlepe v menu) Proc to nefunguje? Cim se to
da opravit?

| Jak vas tak pozoruju, tak byste potrebovala uzivatelskou prirucku.

Asi vic nez "uzivatelskou prirucku" bych brala vic a podrobnejsi informace -
ale i pro zacatecniky na linuxu. Provedla jsem mockrat instalaci a
konfiguraci, takze jsem jiz musela hledat co a jak, ale vetsinou jsou tyto
informace hodne roztristene a ne pro zacatecniky (tim myslim jednoduche veci,
ktere jsou casem bezne pro kazdeho uzivatele, ale jsou rozdilne mezi OS a
vlastne i mezi distribuci linuxu). Pokud neni v okruhu pratel nekdo, kdo tomu
OS rozumi (alespon trochu) a kdo muze ric naprosto zakladni veci, tak ten
start je vzdy trochu narocnejsi (tim nemyslim jenom linux, to proste plati o
vsech OS). Staci kdyz si projdete archiv - vetsi dotazu a odpovedi je dost
specificka a "odborna", na jednoduchy dotaz moc lidi neodpovi (napr. jsem si
vsimla dotazu "jak udelat cd z *.iso - moc dobre si pamatuji jaky to byl
problem pro me). Takze pokud byl problem, tak jsem pokazde preinstalovala
system, protoze jsem nevedela jak to opravit.

| Jinak si musite precist dokumentaci a help

Ctu, ctu, ale spousta informaci neni presne to, co potrebuji a hledam, takze
nakonec mohu pouzit mozna snad 10% z toho, co jsem precetla. Spousta
informaci je povrchnich, nebo naopak velmi odbornych a predpokladaji znalost
linux/unix. Kde se daji najit komplexnejsi informace, ktere jdou od zacatku
(bez znalosti linuxu) a vic do hloubky? Vim ze to zabere vic casu, ale zas na
druhou stranu ho chci pouzit efektivne a ne jenom "brouzdat" a cist, co mi
pod oko prijde. Jak rozlisit, ktere informace jsou a ktere nejsou dulezite
(ted a pro me)? Nechci dva roky cist a studovat, abych potom mohla pouzivat
muj pocitac.

napr.: co je dobre pouzivat pro download? mam pavouka, nt (downloader for X),
aria, gtm... (mozna toho mam v pc vic, ale to je prave ten problem ze je
nemam v menu a je slozite vyhledavat kde a co a naco je). rozumim tomu, ze si
musim zkusit co mi vyhovuje, ale najit informace, porovnani, doporuceni.... a
jeste to vsechno zkouset je na hrozne moc dlouho (pokud nechcete travit cas
na pocitaci tim, ze zkousite a experimentujete - a ja se nechci ucit vsechen
sw co je pro linux). a tech veci je vic, takze potom to je opravdu na tydny a
tydny...

| (vetsinou v anglictine).

Predpokladam a naprosto vyhovuje.

Petra