Jaký zvuk do Linuxu?

Faltynek Pavel xfalty01 na dcse.fee.vutbr.cz
Neděle Květen 27 05:05:13 CEST 2001

Dobrý den,
hledám vhodnou alternativu pro zvukové ovladače do Linuxu.
Požaduji (chtěl bych :)

1) Jednoduchou instalaci
2) Podporu integrované zvkovky CMI8330
3) Možnost simultánního přehrávání více zvuků najedou (alespoň dva)
4) Jednoduchou portaci (reorientaci) dostupného SW na tuto architekturu.

Mohl by mi někdo prosím poradit? Podotýkám, že integrovaná CMI8330 se mně
osobně zdá poněkud komplikovaná (emulace WSS a SB16, nechtěný 3D režim...)

Zkoušel jsem:
  OSS ovladače -max jeden stream, +jednoduché, +podporované vším

  esounD       +libovolný počet streamů, -neumí >44.1kHz, více náročný,
               -nekvalitní zvuk (aliasing?) v některých aplikacích
                (timidity),
               +relativně dobrá podpora

  ALSA         -složité "oživení" zvukovky (CMI), nutno udávat vždy
                zařízení mixéru, jinak nefunguje
               +++umožňuje vypnout "3D" režim, -max. 1 stream (aplay)
               -nulová podpora v GNOME, -XMMS plugin nefunguje,
               -mpg123 (make linux-alsa) nejde zkompilovat,
               -nefunguje OSS emulace (asi kvůli nutnosti
                explicitního zadávání čísla mixeru)

Nejraději bych "rozchodil" ALSA, čili pokud jsou minusy způsobeny mou
nevědomostí nebo chybou, prosím informujte mě.

ALSA funguje "napolo", protože jestli jsem dobře pochopil filozofii
emulace OSS, pak /dev/dsp a /dev/audio by se s ALSA měly chovat jako
předtím s OSS, což nefunguje.
std. chyba "No such device..." Podle mě je to v tom, že i při přehrávání
přes aplay musím zadat ID mixéru (aplay -d1), protože default 0 je jen
nějaké ovládací rozhraní. A tím pádem, všechno, co nastavit nelze,
pracuje s default. Je toho na té zvukovce plno a skoro se v tom
nevyznám. Pokud ji někdo máte a provozujete s úspěchem ALSA, budu vděčen
za tipy a náměty :o) Jinak asi bude nejlepší si koupit normální zvukovku
ala SB.

Uvítám taky nějaký odkaz na dokumentaci o zařízeních v /dev/ a jejich
"major a minor" čísly a využívání programy/moduly. Prostě nějaké "Co to
je" a "Jak to pracuje" pro neznalé.

Děkuji mnohokrát
  Pavel Faltýnek