IrDA na desce

Pavel Ruzicka nospam na nospam.cz
Neděle Květen 27 11:59:05 CEST 2001

> jak je to s podporou IrDA portu na desce v Linuxu?
>  Mám desku K7T Pro

Ja myslim, ze linux je na tom docela dobre.

> (MS-6330) a koupil jsem si infra port který se p?ipojuje na desku.  Jde o
> n?jaký noname produkt (zelená krabi?ka s nápisem Matrix, made in China).
> Neda?í se mi to zprovoznit ani ve Windows.

Winblowsy by mely IRDA najit i bez pripojene krabicky. Vlastni logika IRDA
je obsazena v chipsetu. V tomto pripade se jedna o rozhrani SIR, ktere ma k
vystupu COMu pribastlen prevodnik na IRDA impulzy. Krabicka obsahuje pouze
Infra vstupne/vystupni cidlo. Napr. od HP HSDL1001. SIR pracuje do
rychlosti 115200bps.

> V BIOSu nastavím UART 2 Mode na HPSIR (p?i nastavení druhé z mo?ností
> ASKIR pak ani Windows 98 nedetekují ?ádný infra port),

HPSIR je dobre

> IR Fuction Duplex -
> zkou?el jsem jak half tak full

Duplex HALF, protoze neni mozne odstinit vysilani od prijmu.

> a "TX, RX invering enable" jsem nastavil na
> no/no jak se pí?e na p?ilo?eném letáku.

To je asi taky dobre. Znamena to, jestli ma snimac pozitivni ci negativni
logiku. Vysilani je obvykle v pozitivni logice a prijem v negativni.
Defaultni hodnota v biosu byva vetsinou OK.
Zmena tohoto parametru muze byt pro infra cidlo osudna, pokud to nema
osetreno.

> Jediné za?ízení se kterým jsem se mohl pokou?et o navázání komunikace
> je m?j telefon Siemens S35i.  OS je Redhat 7.1 eng.

Jak rikam, operacni system by mel najit infra SIR hardware i bez pripojene
krabicky.
Zkusil bych vyresetovat nastaveni v BIOSu, nastavit znovu, vypnout ACPI.
Ja mam podobnou desku MSI K7TPro2A. Taky treba upgrade BIOSu.
Obcas v tech BIOSovych volbach trochu "strasi".

> ?etl jsem si v Linux Infrared HOWTO, ale moc jsem tomu neporozum?l:
> nevím jak bych mohl chápat pojmy jako FIR driver/FIR chipset pou?ívané
> hned v kapitole Getting started bez p?edchozího vysv?tlení.

FIR je "Fast Infra Red". Pro FIR musi deska obsahovat uz specialniho svaba,
ktery dela FIR rozhrani. Funguje asi do 2Mbps. Toto neni Vas pripad.
Vy mate SIR.

>  IrDA utils
> balík jsem v systému m?l, proto jsem jej nekompiloval a stejn? tak jsem se
> nepokou?el rekompilovat jádro proto?e se zdá, ?e moduly mám.  Pochopil
> jsem správn?, ?e tém?? ka?dý IrDA port, který se má p?ipojit na sériový
> port (tj. serial dongle za?ízení) pot?ebuje ovlada?

No hardware na seriovem portu vpodstate ovladac nepotrebuje. Staci ovladac
UARTu. Prevodnik serial-IRDA je pouzit napr. v projektu RONJA:
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~clock/twibright/ronja/Ronjaschematic.gif
Tam pustite na serialu terminal, nebo PPP daemona a na druhe strane vam z
toho zase vylezou ta sama data.

IRDA ovsem obsahuje jeste nekolik softwarovych vrstev, ktere zajisti
moznost pracovat v half-duplex rezimu, komunikaci vice zarizeni najednou,
procmuchavani okoli, registraci zarizeni v okoli, odolnost vuci ruseni apod.
Vetsina techto veci je prave obsazena v jadre. Takze komunikace s mobily
obvykle probiha protokolem IRCOMM, ci necim takovym a pod nim bezi
softwarove vrstvy, ktere zajistuji opravu chyb a spravnou komunikaci na te
nejnizsi vrste. Alespon takova je ma predstava, nejsem programator, mozna
je realita trosku jina.

> se p?ipojují na desku nebo USB?  Zkou?el jsem nahrávat do pam?ti n?které z
> modul?, ale nevím jaké parametry bych jim m?l p?edat...  V
> /proc/net/irda/discovery se samoz?ejm? nic neobjeví.

Jeste jsem nezkousel, nemam bohuzel zadne IRDA zarizeni.

> Poradí n?kdo jak s tímhle dál nebo nebo kde najít podrobn?j?í a ?erstv?j?í
> informace ne? v Linux Infrared HOWTO?  Pokud ov?em lze v?bec tu zelenou
> v?c za kterou jsem dal dev?t stovek k n??emu rozumnému pou?ít...

Jinak pro kamarada jsem tuto IRDA krabicku vyrabel. Soucastky jsou lehce
dostupne, navod je zde: http://pavouk.comp.cz/hw/irda.html

Pavouk

pavouk at comp.cz