opak pro echo

Neděle Květen 27 21:48:54 CEST 2001

On 23 May 2001, Pavel Lisý wrote:

> to je vevnitr udelano tak, ze se spusti radek
> $COMMENT /etc/rc.d/init.d/apachectl-opt stop
> Co bych mel do promenne dat, aby se nic neprovedlo, ani to nehodilo
> chybovou hlasku?

Spousta lidi radila ruzne veci, z nichz asi nejlepsi bylo COMMENT=:
(: je vlastne jakasi builtin verze /bin/true).

Nicmene to ma porad jeden hacek: komplikovanejsi prikazy, jako ty,
co by obsahovaly <, >, |, nebo treba $(), timhle osetrit nelze, protoze
tyhle veci se interpretuji bez ohledu na to, co bude v $COMMENT, coz muze
prinest neprijemne prekvapeni. Takovy prikaz by bylo nutno zavrit do
jedineho stringu, tj.

  $COMMENT 'bla < /xyz > /fdsdf | ahoj'

a kdyz ma byt interpretovan, tak na nej pustit eval.