TeX + Vim (was: SuSE nebo RedHat)

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Květen 29 10:17:15 CEST 2001

Jan.Houstek na st.ms.mff.cuni.cz wrote:
> Dalsi vec, co me zajima v souvislosti s TeXem - jak prinutil ispell, aby
> nehlasil chyby na texovych konstrukcich a vsimal si jen textu. A jak je to
> se vzhahem ispell + Vim a konkretne ispell + TeX + vim?

Pro kontrolu TeXu ispellem je třeba ispell pouštět s volbou -t - ale když
má soubor příponu .tex, tak to dělá ispell automaticky, alespoň mně to dělá
s českým slovníkem, který je na http://www.kit.vslib.cz/~kolar/ispell/
Nefunguje to na všechny TeXové divočiny (třeba vlastní nestandardně volaná
makra), ale třeba pro LaTeX s tím nejsou problémy.

Pro používání vim + TeX + ispell mám následující .vimrc

syntax on
" kontrola pravopisu
" Pusti ispell na cely soubor
map <C-A> :w<CR>:!ispell -d czech %<CR>:e<CR>
" F8 zapne zvyraznovani chyb, F7 vypne
noremap <F8> :w<CR>:so `vimspell.sh %`<CR><CR>
noremap <F7> :syntax clear SpellErrors<CR>

možná, že tam ještě něco chybí, protože cosi je v české úpravě balíčků
s vim v RH x.y cz.
A vimspell.sh je skriptík

#!/bin/sh
#
# Spell a file & generate the syntax statements necessary to
# highlight in vim.  Based on a program from Krishna Gadepalli
# <krishna na stdavids.picker.com>.
#
# I use the following mappings (in .vimrc):
#
#   noremap <F8> :so `vimspell.sh %`<CR><CR>
#   noremap <F7> :syntax clear SpellErrors<CR>
#
# Neil Schemenauer <nascheme na ucalgary.ca>
# March 1999

INFILE=$1
OUTFILE=/tmp/vimspell.$$

ispell -l -d czech < $INFILE | sort -u |
awk '
      {
    printf "syntax match SpellErrors \"\\<%s\\>\"\n", $0 ;
      }

END   {
    printf "highlight link SpellErrors ErrorMsg\n\n" ;
      }
' > $OUTFILE
echo "!/bin/rm $OUTFILE" >> $OUTFILE
echo $OUTFILE

- před časem to vyšlo v české konferenci o TeXu

F8 zapne barevné zvýrazňování překlepů, F7 ji vypne (mělo by vrátit zpět
zvýrazňování syntaxe TeXu). Ctrl-A spustí interaktivní opravu překlepů
pro celý soubor.

                                                   S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229